ČSSD se snaží ukázat, jak je moderní a tyká si s technologiemi 21. století. Když třeba pořádala tiskovou konferenci, na které ministři strhali návrh rozpočtu ministra Babiše, vysílala ji po sociálních sítích. Jenže vinou technického či lidského selhání bylo celé vysílání vzhůru nohama. Když o pár dní později přijeli s kampaní do Pardubic, byl zase přenos beze zvuku. A jak poznamenávají Lidové noviny, takto je to v dnešní ČSSD se vším. Snaha je velká, ale výsledkem je obvykle trapas.
V neoficiálních rozhovorech prý členové strany přiznávají šířící se zmar a zoufalství. A poté, co vládní krize Andreji Babišovi nijak neublížila a preference ČSSD naopak znovu spadly, a co poslední průzkum dokonce zařadil stále ještě nejsilnější sněmovní stranu až na čtvrté místo v dosahu páté TOP 09, se prý nálady členstva začínají výrazně obracet proti Sobotkovu vedení a také proti Janu Birkemu, hlavnímu manažerovi kampaně. Ten je kritizován hlavně za to, že se předvolební strategii nevěnuje naplno. Musí totiž kromě chystání předvolební agitace zvládat svůj poslanecký mandát, funkci stranického experta na dopravu a starosty v Náchodě. Straníkům se nelíbí, že si toho nabral příliš a rádi by ho z čela kampaně sesadili, ale nevědí, koho na jeho místo.
Kampaň prý zápolí zejména s nedostatkem nápaditosti. Když nedávno Birke představoval straníkům ústřední předvolební heslo, vybral prý z mnoha návrhů slogan: „Jistota lepšího života“. Na vysvětlenou dodal, že ostatní návrhy byly stejně konzervativní. Podobné je to prý i třeba s návrhy billboardů. Třeba návrh, ve kterém Michaela Marksová na oranžovém pozadí slibuje proplácení dovolené již v prvních třech dnech prý u nikoho nadšené výkřiky nevyvolal.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav