Antonín Ticháček: Pan ministr si pokrytecky „šťouchl do jiných“. S odborníky však jednat nechce!

04.01.2016 11:39 | Zprávy

Moto z denního tisku: Poslanci žádají vládu: Doložte , že jste neignorovali infoamce BIS ( Právo, 17.říjma 2015).

Antonín Ticháček: Pan ministr si pokrytecky „šťouchl do jiných“. S odborníky však jednat nechce!
Foto: red
Popisek: MVDr. Antonín Ticháček


Autor grafu: Ing Jindřich Kvapilík DrSc. 
Nezávislý poradce pro prvovýrobu mléka MVDr. Ticháček je toho názoru, že účinnost českého provozního poradenství v prvovýrobě mléka není v dobrých rukou.

Ani v tiskovém podání novoročního projevu pana ministra zemědělství v jeho „Hovorech z Lán“ nemůže projevená bigotně pokrytecká „víra, že poctiví a slušní lidé budou víc slyšet, či že pravda je více než lež “ etc.nemůže trvalý a propad vládního agrárního sektoru a na něj navazující působnosti zastavit. (Právo, Jiří Mach : Jurečka v novoročním projevu z lánů šťouchl do politiků“, 2-3.1.2016).

Systémovému propadu agrárního sektoru brání již 25 let nastolená česká neoliberální politika,  praxe lásky k moci a penězům, potvrzované tvorbou dotačních peněžních trativodů. V celé jejich vynalézavém souboru vyniká nákladné školení „na zlepšení školení“ za 16 milionů Euro, projekt „Komplexní udržitelný systém KUS) za 40 miliard Kč etc. Tyto a další bohumilé aktivity projevovali  bez výjimky všichni ministři našich vlád a jimi spravovaných institucí. Dělo a děje se tak bez ohledu na jejich větší či menší odborné kompetence s tím, že docházelo k výluce zásady „zdravého selského rozumu“, který by jistě podpořil plnění vládou ČR schválenou „Strategií pro růst českého zemědělství a potravinářství v rámci SZP EU po roce 2013, ( 12.12.2012) vypracovanou autorským týmem odborníků  zmiňující kromě jiného „podporu výzkumu, vzdělávání a poradenství zaměřeného na vztahy zemědělství k životnímu prostředí na bázi AKIS (Agricultural Knowledge and InformationSystem), či smysluplnou představu zásadní změny systému podpory poradenství směrem k podpoře poradenství v podnikání čl 16 I pilíře sZP – přímé platby a cross-compliance etc. 

Vybudované nákladně provozované, maligně hypertrofující, přesto závěru tvorby public goods nesloužící strukturální korporáty nejen že parazitují na majetku a zdrojích státu, ale jejich jejich působnosti mají protiústavní a protiprávní charakter se znaky tretsně právních působností, jako bylo a je „bádání pro bádání.- investigatiomex post facto“.

Opakovaně oslovované politické, vládní nevládní instituce, a to včetně PSP ČR  nereflektují na věcné pokusy laické i odborné veřejnosti o účinný management zdola, takže trvalý a propad působností mocných na agrární sektor a na něj navazujících působnosti je nezastavitelný. Je to předurčeno i bagatelizováním názorovou skupinou odborníků předložených „Motivací k jednání na Mze, na MŠMT vlády ČR k (ne)účinnosti státní a vládní politiky v agrárním a školském sektoru – problematika strategie sektorů, odborného provozního poradenství a edukačních působností“ ( ze dne 19.3.2014 ( el.pošta 5. listopadu 2014 7:51). Mocní tak potvrzují svou imperiální byrokracii a  ignoranci odborné veřejnosti, dožadující se v duchu přímé demokracie „svobodné solidární znalostní společnosti založené na souhře trhu a státu“ (ing. Pick).

Pánové ministři, poslanci a senátoři mají podněty laické i odborné veřejnosti za obtěžování, nejsou ochotní absolvovat nabízené věcné pracovní schůzky a odborné konfrontační konzultace.  Potvrzují tak všeobecný názor veřejnosti, že našim mocným jde prioritně o jejich zištně osobní,nikoliv celospolečenské zájmy, dané souborem „public goods“. 

Dokládá to již déle než pětiletá politicky mocenská ignorance našich odborných iniciativ sledujících nápravu v sektorech odborného provozního poradenství na základě analýz rizik a na principu prevence, jakož i edukačních (ne)působností . Tyto aktivity jsou naprosto nekoordinovaně a sporně účinně v gesci MZe, MŠMT, MMR, VaVaI i řady nevládních korporací, postrádají veřejnou kontrolu jejich kooperace a efektivnosti.

K těmto záležitostem jsem se vyjádřil otevřeným dopisem premiérovi Sobotkovi a předsedovi PSP ČR Hamáčkovi a dalšími uveřejněnými občanskými a odbornými názory v Parlamentních listech při   konstatování, že „25 let politizace demokracie vytvořilo v ČR podhoubí pro malverzaci a amorální hamižnost politiků (PPP Plunder Program of Politicians) , to místo prioritní péče o blaho veřejnosti, o public goods. Pravda a právo tak v ČR přichází zkrátka na úkor lží a anomie.

Náš systémový a ekonomický Českocourkov sice kontroluje NKÚ ČR, i Státní policie MV ČR, není však uplatněna platňována platná legalita, prvky přímé demokracie , morální , neřku-li hmotné responzibilita, jak tvrdí nejen naše názorové a pracovní uskupení ale i kontrolní působnosti EU.

Praxe státního pokrytectví legitimizovaných mocných ignorujících prvky přímé, deliberalizované  demokracie mající i charakter trestně právního počínání lze mít za „českou jízdu do pekel na mrtvém koni". Platnost tohoto názoru je dána tvrzením, že  "Chybí-li v politickém systému zpětná vazba, systém se za prvé dříve či později zhroutí, a za druhé, naprosto postrádá demokratický charakter." (Evropské křižovatky , ISBN 978-80-7485-018-9). Facta sunt servanda.

Režimní ústup od  potravinové soběstačnosti a konkurenceschopnosti daný procesy globalizace a Společnou zemědělskou politikou EU nastolil za působností českých, lhostejno zda LIB či  LAB vlád, praktické popření státní a vládní strategie v zajišťování  bezpečnosti potravin. Středoevropská civilizovaná země se dokonce dočkala tiskové zprávy o udělení almužny pro chudé v ČR, kdy „ zasáhne Evropský parlament tak, že celkem 20,7 milionu eur půjde na potravinovou pomoc České republice“.  Scházejí reakce a odpovědi na věcné poukazy odborné i laické veřejnosti,   na poznatky NKÚ,  jakož i na občanská petiční podání požadující provádění „cost benefit analýz“  v působnostech i nákladech státu zabezpečujících účinné veřejné kontroly a responzibilitu morální, i hmotnou. Ostatně pokusy o management zdola byly v ČR ignorovány celých dvacet let, které  mohly a měly objektivizovat, „zda škrtat, či ne, zda restrukturalizovat či ne, zda být či nebýt za ministra, či za občana idiota“ ( DNES, 22.8.2009, ing. Janota: Nechci být za ministra idiota).

Další škrtání by totiž vyžadovalo restrukturalizaci celé státní správy, „musely by se zrušit některé instituce , výzkumné ústavy, podřízené organizace“ etc. Obvykle nákladné, při tom samoúčelné "bádání pro bádání" (investigatio ex post factum) má nezřídka charakter parazitárních společenských působností. Projekty velmi často postrádají pro  agrární a potravinovou praxi nevyhnutelně potřebné znaky racionálních  a účinných společenských služeb. Formou symbiózy s hypertrofovanými vládními institucemi jsou tak začasté úspěšně prosazovány zištné záměry podnikatelského charakteru řadou obratně provozovaných ústavů, institucí a různých zištných aktivit.   Kontroloři NKÚ  prověřili účelové dotace na aplikovaný zemědělský výzkum, na které ministerstvo zemědělství v letech 2010 až 2012 vynaložilo 1,2 miliardy korun. Mimo jiné prověřili 23 konkrétních projektů za 98 milionů korun, jejichž výsledky měly být využitelné v praxi. Přínosy projektů mají podle NKÚ jejich autoři vyhodnocovat například prostřednictvím počtu zemědělců, kteří výsledky projektu pak v praxi využijí. Nedělo se tak.

Za deklarativní mám programové prohlášení, vlády B. Sobotky dané záměrem  „zvýšení soběstačnosti, konkurenceschopnosti, ochrany spotřebitelů a bezpečnosti potravin, při vytvoření většího prostoru  pro kvalitní české potraviny“ (19.3.2014). V daných souvislostech proto  navrhujeme, aby bylo naší utvořené multidisciplinární skupině zemědělských odborníků umožněno na společenskou zakázku vhodnou formou (OP) zpracovat :

  • Efektivní nezávislý zemědělský poradenský systém na základě analýz rizik a na principu prevence  v souladu s Bílou knihou bezpečnosti potravin (Komise EU 1999) v ČR dosud ignorované.  Zemědělské poradenství a edukační působnosti musí v pojetí naší názorové skupiny reflektovat provozní agrární a potravinářskou problematiku, vzdělanostní stav i  rurální a environmentální živo a v souladu s PRV 2013-2020t. Ten by mohl plnit základní požadavky státu a vlády veřejně prospěšnými   službami, včetně „funkčních úkolů“ ale i participací na edukační efektivitě a regionální systemizaci státních  strategických záměrů, prioritně food security .
     
  • Vytvořit podmínky pro nové hodnocení pracovníků vzdělávacích a výzkumných institucí, začlenit je s plnou morální, resp. hmotnou odpovědností do  plnění úkolů zemědělského provozního poradenství při účinném transferu poznatků do praxe i při praxi cost benefit analýz sledujících účelovou  návratnost veřejných prostředků vkládaných do zemědělského sektoru, výzkumu, vzdělávání a dalších institucí zabývajících se food security a životním prostředím. Prosazujeme názor, že veřejné peníze potřebují veřejný dohled.
     
  • Požadovat v souladu se zákonem o stání službě  na vládní i nevládní úrovni úpravu míry morální i hmotné responzibility institucí i jejich kompetentních činitelů, při jejich motivaci na zabezpečování praktické úspěšnosti výsledků agrárního sektoru ve food security . Stávající metodiky hodnocení školských a výzkumných institucí preferující publikace vědeckých prací, nebyla a ani nemůže být příspěvkem pro plnění Programového prohlášení vlády pro léta 2014-2020. Současně řada institucí na mandatorních výdajích parazituje, neplní funkce pro které byly zřízeny.
     
  • S ohledem na dosavadní (ne)výkonnost a (ne)efektivnost Koordinační skupiny ministra při MZe ČR  zvážit alternativu ustavením  „nezávislého výboru“ ze zástupců výzkumných ústavů, univerzit, GO,NGO, odborné i laické veřejnosti“ s časově limitovanou obměnou a s odpovědností jeho vedení vládnímu establishmentu za efektivnost jejich působností. Výbor by byl vládě garantem funkčních retroaktivních působností v ose stát-věda-provoz-občan.  

Ani novoroční víra“ pana ministra zemědělství nestačí na moudré konstatování spisovatele P. Johnsona , že „Dějiny patří celému národu, že v tom je jejich síla a ne slabost“. (P.Johnson, Dějiny anglického národa, ISBN 978-80-7335-309-4). Ministrovy odkazy na víru jsou nezodpovědným, alibistickým státnickým pokrytectvím vůči nám i našim dětem. Ani víra totiž panu Jurečkovi nepomůže u jeho posledního křesťanského soudu  za  jeho konání v rozporu  s pravdou, právem, zdravým selským rozumem a osobním svědomím.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Antonín Seďa byl položen dotaz

Sobotka lhal v TV Nova, vyhodíte ho z ČSSD?

Dnes 26.5.2017 cca ve 20:10 hod. sdělil Sobotka národu, že na rozdíl od Prezidenta jednal podle pravidel. Zamlčel ale skutečnost, že porušil Koaliční smlouvu. Před půl rokem neodvolání Hermana odůvodnil právě touto smlouvou. Lhal tedy tehdy nebo dnes. Vyvodí z toho Vaše strana už konečně nějaký důsl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Václav Klaus: Netradiční glosa z polské Karpacze

12:16 Václav Klaus: Netradiční glosa z polské Karpacze

V malebném polském krkonošském městečku Karpacz, které se dívá na Sněžku z opačné strany než my z Pe…