Američtí ekonomové Jospeh Eisenhauer a Kristina Principe si dali práci a podívali se na to, jak jsme s dárky od Ježíška (v jejich případě od Santa Clause) spokojeni. Jak k tomu přistupovali? Nechali lidem po vánocích popsat své dárky a ptali se jich, za kolik peněz by byli ochotni se jich vzdát (pokud budou ignorovat jakékoliv citové vazby k dárku). Podle toho jaký podíl měla tato vnímaná hodnota na skutečné pořizovací ceně dárku seřadily dárky od nejvíce po nejméně efektivní. Jakých dárků si tedy Američané (průzkum byl dělán mezi studenty) nejvíce váží? Jsou to zájezdy, lístky do divadel, na sportovní utkání, ale také počítače a elektronika. Ve všech těchto případech by respondenti prodali dárek za značně vyšší než pořizovací cenu.A jak je to na druhém konci dárkového pelotonu? Lidé si ze všeho nejméně pod vánočním stromečkem cení domácích zvířat - radost z kočičky nebo z pejska není jednoduše taková, jako radost z nového tabletu nebo z lístků na U2. Velké nadšení také nevzbuzují hudební nástroje, nářadí a překvapivě ani knihy. Z výzkumu také vyplynulo, že nejlepší v dávání dárků jsou děti a jedni z nejhorších manželé a partneři.
Pokud tedy chcete příště uspět myslete na zájezdy a elektroniku, pokud se chcete mstít darujte dobrmana a trumpetu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV