Velké společnosti se zavázaly k politice nulového odlesňování již před dvěma lety. Od té doby jen pár společností změnilo své chování a vnitřní kontrolní procesy tak, aby zajistily, že jejich palmový olej není pěstován na úkor tropických deštných pralesů. [1] Žádná ze 14 společností, které organizace Greenpeace hodnotila [2], ovšem zatím nemůže garantovat, že kvůli ní nedochází ke kácení a vypalování pralesů. Nejhůře ve studii dopadly firmy Colgate-Palmolive, Johnson & Johnson a PepsiCo, které absolutně neplní sliby, jež daly svým zákazníkům. Výrobky s palmovým olejem od těchto společností jsou přitom zastoupeny ve velké míře i na českém trhu, ať už jde o zubní pasty Colgate, krémy Neutrogena či brambůrky Lay’s. Lidé proto budou mít možnost oslovit tři selhávající firmy v rámci nové petice Greenpeace.
Kateřina Holubová, koordinátorka globálních kampaní Greenpeace ČR, řekla:
“Palmový olej z Indonésie se nyní masivně využívá všude ve světě. Společnosti musí zajistit, že jeho výroba nebude ničit pralesy, ohrožovat místní lidi či způsobovat vymírání orangutanů. Náš průzkum ukazuje, že velcí světoví hráči nedělají dost, aby zastavili destrukci indonéských pralesů.”
Lukáš Hrábek, tiskový mluvčí Greenpeace ČR, řekl:
“PepsiCo, Colgate-Palmolive a Johnson & Johnson si musí uvědomit, že při záchraně indonéských pralesů se závodí s časem, a že by se měly snažit doběhnout mezi prvními. Musí být více transparentní, zveřejnit seznamy svých dodavatelů a zajistit, že u nich nedochází k ilegálnímu kácení a vypalování pralesů. Jinak si jejich zákazníci nebudou moci s klidným svědomím vyčistit zuby nebo otevřít balení brambůrků.”

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV