Indikátor důvěry podnikatelů se v porovnání s listopadem zvýšil také o 1,5 bodu. Mezi podnikateli se důvěra zvýšila ve stavebnictví, v obchodě a ve vybraných odvětvích služeb; v průmyslu se zvýšila mírně. Indikátor důvěry spotřebitelů se zvýšil. Ve srovnání s hodnotami v prosinci 2013 jsou souhrnný indikátor důvěry, indikátor důvěry podnikatelů a indikátor důvěry spotřebitelů vyšší.
Prosincová čísla k důvěře v ekonomiku lze hodnotit vesměs pozitivně. Důvěra se meziměsíčně zvýšila ve všech klíčových segmentech. Spotřebitelé důvěřují ekonomice nejvíce od března 2007. Tato důvěra se přitom zřejmě výrazně promítne do jejich prosincových útrat. Obchodní centra a další obchody nezřídka hlásí meziroční růst tržeb v řádu desítek procent jak v předvánoční době, tak nyní v době povánočních výprodejů. Před vánočními svátky navíc v meziročním srovnání stoupala třeba i frekvence výběru z bankomatů, včetně objemu průměrně vybírané částky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz