Žádají ministerstvo dopravy a vládu, aby změnila variantu rozšíření zpoplatnění a respektovala výsledky provedené analýzy (Analýza možností rozšíření zpoplatnění silnic 1. třídy od Deloitte byla součástí materiálu MD předloženého vládě). „Navrhovaná opatření s dopravci a podnikateli nikdo předem nediskutoval. Nejsou známy jejich náklady a dopady na českou ekonomiku a výnosy z mýtného na nefrekventovaných silnicích první třídy jsou v celkovém měřítku zanedbatelné,“ shodli se dnes na kulatém stole reprezentanti byznysu na nutnosti vyzvat vládu k revizi plánu na rozšíření mýtného.
Kvůli budoucnosti mýtného systému v České republice a dalšímu zpoplatnění silnic 1. třídy uskutečnil dnes Svaz průmyslu a dopravy ČR kulatý stůl dopravců a podnikatelů s ministrem dopravy Danem Ťokem. Dopravcům a podnikatelům vadí, že vláda netransparentně vybrala maximální rozšíření zpoplatnění v délce 900,3 km a ignorovala odbornou analýzu, která doporučila rozšíření zpoplatnění v délce 474,1 km. Rozšíření mýtného zatíží podnikatele dalšími poplatky, jejichž efektivita a smysluplnost je vysoce diskutabilní. Vláda se přitom ve svém programovém prohlášení zavázala, že bude minimalizovat zátěž pro podnikatele na nezbytné minimum.
„Cítíme potřebu vysvětlit ministrovi Ťokovi naše argumenty, protože dopady plánovaných opatření na rozšíření mýtného nás přímo ovlivňují. Bohužel to předem s námi vláda nekonzultovala a obešla nás i v připomínkovém řízení. Chybí nám informace o dopadech nákladů rozšíření mýtného na dopravce. Zároveň nerozumíme, proč se nerespektuje výsledek odborné analýzy,“ uvedl prezident SP ČR Jaroslav Hanák.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV