Alespoň to ukazují nejnovější data zveřejněná Eurostatem. V lednu se útraty spotřebitelů v obchodech v eurozóně meziměsíčně zvýšily o 0,4 %, v celé EU dokonce o osm desetin procenta. A zájem nakupovat šel napříč nabídkou obchodů od potravin přes spotřební zboží až po auta.
Za vyššími nákupy lze najít souhru pozitivních faktorů, kterými jsou v první řadě lepšící se situace na trhu práce a s ní spojený spotřebitelský optimismus, dále je to nízká inflace, která zlepšuje reálnou finanční situaci domácností a vede k citelným úsporám třeba ve výdajích za pohonné hmoty a energie. V neposlední řadě nelze zapomenout ani na efekt nízkých úrokových sazeb a zvýšené dostupnosti úvěrů ve většině zemí EU.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV