Jak uvádí radní JUDr. Petr Lachnit "Naše zařízení se liší od ostatních pobytových zařízení tím, že v případě volné kapacity jsme schopni přijmout klienta i v rozmezí dvou dnů. V tomto případě je výhodou, že klient nemusí dlouhodobě čekat na přijetí do zařízení. V našem zařízení se zároveň snažíme přizpůsobit potřebám člověka, který se ocitl v subjektivně bezvýchodné situaci, která ho demotivuje a frustruje."
Odlehčovací pobytové zařízení je často vyhledáváno i rodinnými příslušníky, známými, neformálními pečovateli, kteří náročnou péči o svého seniora zajišťují dlouhodobě a potřebují si sami odpočinout, načerpat síly nebo si zařídit své osobní věci. Někdy je nutné i zkonfrontovat situaci – starám se dobře? I oni mají své obavy, jak bude pobyt pro jejich seniora náročný, jak bude probíhat, co všechno bude zvládat v jiném prostředí a v neposlední řadě, kdy se vrátí zpět domů.
Nejdůležitějším momentem je však pro seniory bezpečnost prostředí, ve kterém žijí nebo se ocitají. A právě v naší pobytové odlehčovací službě Na Neklance 15 jsme se tímto tématem dlouhodobě zabývali a považujeme ho za klíčovou součást kvality poskytování péče o naše klienty. Zavedením signalizační techniky na podzim tohoto roku jsme zmodernizovali a zefektivnili systém poskytování pečovatelské a zdravotnické péče v celém našem zařízení. Každý klient má k dispozici na pokoji a to přímo u lůžka pro ovládání snadno dosažitelné tísňové tlačítko, které v případě nouze, jako je například zhoršení zdravotního stavu, pádu aj. přivolá k sobě okamžitou pomoc pečovatelské služby nebo zdravotní sestry v kteroukoli hodinu. Tísňová péče je zavedená na chodbách, sociálních zařízeních a společných prostorách včetně atriové venkovní zahrádky uvnitř domu, zkrátka všude, takže klient si je prakticky odkudkoli schopen zavolat pomoc a je si jist, že bude okamžitá. Na jednotlivých patrech domu jsou na LCD panelech značení, která v případě spuštění vizuálně signalizují, odkud byl tísňový systém vyslán. Zavedením SOS tísňového systému ve všech prostorách domu vznikly podmínky pro bezpečný pohyb klientů a včasnou odbornou pomoc ze strany personálu v nepřetržitém provozu. Nejvíce nás těší, že samotní klienti se velmi rychle naučili systém ovládat a zvládat ve chvílích, kdy je nezbytná pomoc druhého. V celém domě jsou rozmístěna signalizační SOS tlačítka, která slouží k okamžitému přivolání pomoci a zároveň k bezpečnému pohybu našich klientů. Tuto novinku oceňují příbuzní a známí, kteří sem docházejí na návštěvy a společenské aktivity.
A aby bylo ovládnutí technikou skutečně úplné, naši klienti mají možnost využívat ke komunikaci i skype. V současné době se stal běžným společníkem, který jim umožňuje na dálku komunikovat a prožívat se svými příbuznými nebo známými běžné radosti a starosti a jejich životní příběhy. Naši klienti jsou prostě šikovní, zvídaví a plni optimismu a zájem mají i o techniku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV