Za tento postup, za nevykrytí mrtvého úhlu zpětných zrcátek pootočením hlavy a pohledem vlevo se na západ od Šumavy při řidičských zkouškách propadá. Zatímco tam je nutné kvůli této chybě zkoušku z jízdy opakovat, v Česku se učí chybnému postupu všichni televizní diváci, kteří se na tento konkrétní Besipek podívají. Přitom řidičská obec v ČR nemá možnost tuto závažnou instruktážní chybu čím korigovat, protože v Česku řidiči nedostávají zdarma členské časopisy jednotlivých automobilových klubů, které kromě novinek z techniky, testů nových typů vozů a podobně s řidičskou obcí také pravidelně opakují, většinou nenápadným způsobem, řidičské dovednosti a pravidla, co za které situace se má správně učinit. Kupované automobilové časopisy tak nečiní, protože jsou zaměřeny na zisk, prevenci jim nikdo nezaplatí. Takže obyvatelstvu Česka zbývá jen ten Besipek, který ale předvádí za peníze daňových poplatníků chybné postupy.
Je otázkou, kdo je v ČR vůbec schopen předkládat řidičské veřejnosti bezchybné rady. Zeptáte-li se kteréhokoli českého dopravního policisty na brzdnou dráhu osobního vozidla s průměrnou účinností brzd při průměrné reakční době řidiče třeba z 50, 80, 100 a 130 km/h na suché vozovce či na mokru, nebude to vědět. Natož běžní řidiči. Přitom k tomu existuje jednoduché pravidlo a dotaz po délce brzdné dráhy z určité rychlosti je v každém německém testu pro získání řidičského oprávnění. Nebo jiná otázka, na jejíž správné odpovědi se příslušníci Policie České republiky neshodnou. Platí na Jižní spojce v Praze povinnost jezdit vpravo nebo ne? Jak byste odpověděli na ony dvě otázky?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz