Dennodenně jsme zaplavováni nějakými průzkumy veřejného mínění. Za normálních okolností by měly zobrazovat, co si lidé skutečně myslí. Ale je tomu opravdu tak? Neslouží agentury pro výzkum veřejného mínění - a zvláště pak některé z nich - spíše k formování veřejného mínění? Je napřed realita a za ní teprve následuje její statistický obraz, nebo je to naopak, že nejdříve je pokřivená "statistika" a realita teprve následně dohání cinknutý "průzkum"?
Kupříkladu: Jak to bylo před čtyřmi lety s preferencemi zelených, tehdejším miláčkem některých novinářů a dalších vlivných struktur? Opravdu měli už několik týdnů před volbami a před televizními debatami dostatek procent pro vstup do sněmovny, jak tvrdili agenturní výzkumníci, nebo cinknuté průzkumy teprve následně akcelerovaly realitu žádoucím směrem, žádoucím pro ony vlivné kruhy?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ODS