V rámci dohody bylo totiž přislíbeno vyplatit církvím za nevydaný majetek 59 mld. Kč v průběhu třiceti let. Obávám se, že tento argument VV vyplývá z neznalosti rozpočtového procesu.
Schválením finančních náhrad vznikají státu od roku 2013 roční náklady ve výši cca 2 mld. Kč bez započtení inflace. Tedy povinný, mandatorní výdaj stejného charakteru, kterým se vyznačují podpory v nezaměstnanosti nebo starobní důchody. Stát tyto výdaje jednoduše musí uhradit. Blokovat majetkové narovnání z tohoto důvodu by bylo stejně paradoxní, jako kdyby stoupl počet důchodců nebo nezaměstnaných a Věci veřejné by požadovaly zablokování vyplácení podpor a důchodů do doby, než přesně určíme, kde se na ně vezme. Poctivá odpověď je jednoduchá – ze státního rozpočtu.
Ten obsahuje mnoho tisíc položek a značná část z nich má mandatorní charakter. Nelze říci, že pokud se jedna položka zvýší nebo přibude, pak se v množství tisíců změn dalších položek druhá konkrétní položka sníží nebo zcela zruší. Až se bude projednávat návrh zákona o státním rozpočtu na rok 2013, resp. stanovovat limity jednotlivých kapitol, pak se vezmou v úvahu všechny mandatorní výdaje, které se musí vyplatit. Po zohlednění fiskálního cíle, výdajových rámců a predikce příjmů se rozepíší limity výdajů konkrétních resortů. Není však možné spojit změnu jedné položky se změnou jiné konkrétní položky, když se jich mění několik tisíc.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: TOP 09