V souvislosti s teroristickými útoky v Paříži se hovoří o tom, že prý islám sám o sobě je mírumilovný a že ti teroristé uplatňují nějakou pokřivenou násilnou verzi islámu, takzvaný islamismus, který prý nemá s islámem nic společného. Ale když se podíváme do historie, jak byl islám násilně šířen a prosazován, co dělal prorok Mohamed, co se píše v koránu, když se podíváme na právo šaría, které platí v muslimských zemích, lze odlišovat islám a islamismus? Nejsou ty negativní věci, kterých bychom se měli bát a které jsou v protikladu k západnímu pojetí svobod, obsažené přímo v islámu?
Myslím si, že problém je v absolutizaci koránu. Přečtěme si například súru 9:5: „Zabíjejte nevěřící, kdekoli je najdete. Zajímejte je, obléhejte je a chystejte proti nim všemožné nástrahy.“ Když si vezmete, že toto je pro ně svatý zákon, který je nedotknutelný a který je pro ně absolutní pravda, tak to vám samozřejmě dává odpověď na vaši otázku. Takových veršů v koránu je spousta.
Muslim může namítnou: „I vy máte ve svých posvátných knihách ´oko za oko, zub za zub´.“ Ano, to tam je. Ale má to svůj historický vývoj. Drakontovy zákony, první zákoník na evropské půdě, byly drakonické. Trest smrti tam byl také úplně za všechno. Ještě v 19. století byl v Anglii trest smrti za prachobyčejnou krádež. Jenže od toho se naše civilizace někam posunula. Nám, křesťanskému světu, pomohla reformace. To vidím, že nerad slyšíte...
To máte pravdu, že nesouhlasím, ale pokračujte...
No s tím aspektem a důrazem na svědomí. V každém případě by dnes dle těch starých pravidel nikoho nenapadlo soudit. Ale islám a věřící islámu berou korán doslova a absolutně, protože oni reformaci neměli a je to pro ně obecně platné. Je otázkou dobré či zlé vůle, na kolik to chcete využívat a nakolik ne. Mimochodem islám zakazuje pít alkohol. Indonésie je snad jediná normální islámská země, kde se pije. Všude jinde se nepije, a podle toho to tam tak vypadá. (smích)
Představitelé českých muslimů oficiálně odsoudili teroristické útoky v Paříži, ale pánové Abbas i Sáňka obhajují právo šaría s tím, že by mělo vládnout nad Evropou. Pan Abbas řekl, že kamenování je slovem Božím... Když tu otázku položím trochu provokativně, nedá se tedy „mírumilovný muslim“ definovat tak, že říká: „Jsem proti vyhazování lidí do vzduchu, ale kamenování je dobrý?“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lukáš Petřík