Doprava se stává klíčovou otázkou, kterou dnes řeší více či méně všechna moderní města. Každodenní dopravní zácpy jsou logickým důsledkem jejich růstu a stále větší koncentrace lidí. V České republice žije v současné době 74 % lidí ve městech. To je znatelně více oproti světovému průměru, který činí 51 %, stěhování do měst navíc stále pokračuje.
Nová Asociace měst pro cyklisty chce řešit mobilitu obyvatel měst systémově, nikoli tedy odděleně každou dopravu zvlášť. Podobně jako u mnoha moderních evropských metropolí se pozornost stále více začíná upírat také směrem k pěší a cyklistické dopravě.
„Dlouho jsme čekali na schválení nové národní Cyklostrategie, která definuje další směry podpory cyklistické dopravy do roku 2020,“ říká o okolnostech vzniku Asociace její čerstvý předseda Jaroslav Vymazal. Podle něj se právě při přípravě aktualizované Cyklostrategie 2013 [1] sešla skupina měst, která měla podobné představy a také zájem uvádět myšlenky strategického dokumentu do života. „Cyklostrategie vznikala doslova odspoda, z podnětů jednotlivých měst. Od okamžiku jejího vzniku začalo být čím dál tím více jasné, že musí vzniknout nějaký jasně definovaný subjekt, který by myšlenky vládního strategického dokumentu uváděl do praxe,“ dodává Jaroslav Vymazal.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jihlava.cz