Sčítání lidu, které se uskuteční koncem března, chce Český statistický úřad, který je bude provádět, propagovat všemi možnými způsoby.
V osmi spotech, které u příležitosti propagace sčítání osob připravuje, chce oslovit nejen většinovou populaci, ale třeba i národnostní menšiny, seniory či dělníky. V reklamních materiálech tak budou vystupovat třeba řemeslník, herečka nebo Vietnamec.
ČSÚ sáhne hluboko do kapsy
Za propagační spoty zaplatí televizi a internetovým serverům až 25 milionů korun. Sčítání osob tak v součtu přijde až na dvě a půl miliardy korun.
A investice do celé akce vysvětlil serveru iDNES.cz i místopředseda ČSÚ Stanislav Drápal. "Před rokem už bylo jasné, že si budeme moci dovolit maximálně 50 milionů a po posledních škrtech nám zbylo 25 milionů korun," připustil.
Přilepší si hlavně pošta
Největší díl z dvouapůlmiliardové částky, kterou ČSÚ do projektu investuje, tedy zhruba 720 milionů vyinkasuje Česká pošta. Ta zajistí během sčítání terénní práce, jako třeba distribuci 20 milionů formulářů.
ČSÚ přitom dva měsíce před březnovým sčítáním oficiálně představil propagaci největšího statistického zjišťování za posledních deset let. V osmi televizních reklamách diváci uvidí třeba bývalého předsedu ČSÚ Edvarda Outratu nebo katolického kněze z východu Čech Zbigniewa Czendlika.
Napříč Evropou
Sčítání lidu proběhne v roce 2011 ve všech zemích Evropské unie. V Česku k němu dojde v noci ze 25. na 26. března. Zkušební sčítání lidu se přitom uskuteční už v dubnu.
Více čtěte:
Sčítání lidu na Vysočině bude oříšek. Je povinné
Foto: Marie Sýkorová
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jas