Tři kroky pro spokojenější spotřebitele.
Novela, kterou senátoři na návrh Jana Husáka schválili, je namířena proti praktikám mobilních operátorů, na které si spotřebitelé dlouhodobě stěžují. Měla by navíc vést k dalšímu zlevnění telekomunikačních služeb.
Nový zákon tak řeší tři nejčastější prohřešky operátorů:
- Automatické prodlužování smluv bez vědomí zákazníka.
- Neúplné informace o službách sjednaných např. po telefonu.
- Smluvní pokuty vůči zákazníkům, kteří termínovanou smlouvu chtějí ukončit předčasně.
„Operátoři dosud nesmyslně pokutovali spotřebitele při předčasném vypovězení smlouvy, automaticky jim prodlužovali smlouvy cenově nevýhodné a manipulovali, zejména starší občany, k novým „výhodným“ tarifům, aniž by jim poskytli všechny informace. V telekomunikacích vládla nebezpečná džungle, a proto jsem novelou usiloval o zavedení elementárního pořádku a zlepšení ochrany spotřebitele,“ vysvětluje Jan Husák a dodává: „Zákon tak zvyšuje komfort zákazníka, protože pokud má operátor zájem si jej udržet, musí mu nabídnout lepší ceny, aby neodešel ke konkurenci.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: TOP 09