„Program navrhujeme nastavit tak, aby motivoval k častějšímu využívání veřejné dopravy oproti cestám po městě autem. Zároveň chceme občany motivovat k řádnému plnění povinností, jako je platba místního poplatku za odpad. Ve svém důsledku má program přispět také k tomu, aby se zvyšoval počet lidí, kteří se k Brnu hlásí i tím, že tu mají přihlášen trvalý pobyt. Věřím, že příspěvek ve výši 30 % ceny je dostatečnou finanční motivací,“ uvedl náměstek primátora Martin Ander.
Město Brno se dlouhodobě potýká s nepoměrem mezi rozpočtovými příjmy ze sdílených daní, které jsou městu přiváděny na základě počtu obyvatel s registrovaným trvalým bydlištěm, a rozpočtovými náklady na zajišťování služeb města (síť veřejné dopravy, údržba komunikací apod.). Podle sociologických analýz převyšuje počet lidí v Brně počet lidí s registrovaným trvalým bydlištěm minimálně o 25 tisíc.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV