Již městský znak napovídá, že Jablonec nad Nisou je spojen s jabloní. Proto vznikla myšlenka vytvořit produkt, který by byl úzce s jabloní spjat. „Vždy, když jsem při cestě do zahraničí dostal jako darem tamější produkt, litoval jsem, že Jablonec nemá něco podobného. Obligátní víno mi nepřišlo pro náš kraj typické“, vzpomíná na začátky primátor Petr Beitl.
K myšlence nechat vypálit jablka z našeho regionu přispělo i to, že v nedaleké Zásadě je palírna. A tak myšlenka, která vznikla již v roce 2012, začala dostávat postupně konkrétnější podobu. „Nejprve jsme museli vymyslet název a nechat si ho zaregistrovat. Poté zadat návrh a výrobu etiket a nyní můžeme Jablkovici z Jablonce představit veřejnosti,“ rekapituluje primátor Petr Beitl.
Na výrobu 140 litrů pálenky bylo zapotřebí 1,5 tuny jablek z regionálních sadů. Vzhledem k tomu, že Jablkovice není lihovina, nelze ji prodávat a bude pouze rozdávána jako pozornost návštěvám města. Pro reprezentační účely má radnice připraveno 200 ks lahví o objemu 0,35 l a 730 ks lahviček o objemu 0,1 l.
Celkové náklady nového oficiálního jabloneckého produktu činí 170 tisíc korun. V ceně je zahrnuta registrace ochranné známky, návrh a výroba etiket, nákup a vypálení ovoce i plnění do lahví.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mestojablonec.cz