Takovými jevy jsou například přívalové deště, ledovky, extrémní mrazy, extrémní sucha nebo naopak povodně. Pomocí včasných a chytrých opatření je možné dopadům změny klimatu na sídla předcházet, počítat s nimi a připravit se. Žáci budou postupně zjišťovat , jakým způsobem.
Projekt sestává ze sedmi tematicky za měřených badatelských aktivit. V závěru každé aktivity žáci na mapu města vynesou adaptační opatření. Součástí projektu bude také tematicky zaměřená exkurze, věnovaná koloběhu organické hmoty, a simulační hra, v jejímž rámci žáci otestují funkčnost již zaznamenaných adaptačních opatření.
Kromě Žďáru nad Sázavou probíhá projekt ještě v Hradci Králové a Dobrušce. Pro případné ostatní školy, které by měly také zájem o začlenění vzdělávání o problematice dopadů změn klimatu na lidská sídla do výuky, jsou již nyní k dispozici veškeré výukové materiály ZDE.
Aktuality lze sledovat i na facebookových stránkách projektu. Projekt byl podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV