Do rukou se mi dostaly Kuciánovy podklady k Představení návrhu reorganizace aparátu ČSSD, která se týká pražských obvodů. Kdo má zdravý selský rozum a kalkulačku, tak se může ujistit, že za reorganizací by rozhodně nebylo snižování nákladů. Po zhlédnutí musí každý, kdo umí počítat, vyhodnotit, že navržené snižování počtu tajemníků v Praze s podivnými počty, kdy jednou se do výsledných čísel zahrnuje plat asistentky KT a obvodních tajemníků a v dalších počtech se navíc sumarizuje zčistajasna plat krajského tajemníka, který je vyšší než plat předchozích dvou kategorií. Dále se v počtech náhle objevuje částka celoročního kupónu na MHD, který nějaký chorý mozek prezentuje naprosto nesmyslně jako složku platu.
Člověk si říká, čí je zájem těmito čísly zavádět a očekávat, že si toho nikdo ze členů v Praze nevšimne.
Po snaze ověřit si některá čísla v dokumentech z ekonomického oddělení LD by si každý mohl položit otázku, jestli strana nevede dvoje účetnictví? Uvedená čísla nebyla ekonomy lidového domu potvrzena.
Z dokumentu Kuciána by snížením byla roční úspora údajně 1.784 tis. Kč. Z čísla je každému jasná nemotornost argumentu, že za návrhem snižování počtu tajemníků v Praze jsou náklady. Ušetřená částka by nepokryla ani Starcovo nepovedené celostranické referendum z minulého roku.
Nesolidní od Kuciána a Starce je, že měli ambici celou věc vyřídit na ÚVV 5. září, a štěstím pro pražskou ČSSD bylo, že si vedení jednotlivých OVV všimlo závažnosti změn a protestovalo během doby dovolených, protože výbory usoudily, že dopady snižování by byly negativní směrem k členům a k blížícím se volbám, na základě toho byl návrh těsně před zahájením ÚVV stažen, s tím, že Kuciánova ambice je, aby byl ten samý návrh předložen na listopadové ÚVV v Olomouci.
Nikoliv snížení nákladů; celá záležitost připomíná úmysl poškodit Prahu, která je trnem v oku některým členům ČSSD v republice, protože na pražskou ČSSD má být uměle nasazen krizový management, bezdůvodně, příměr, jako kdyby se na pacienta s banálním nachlazením chystala invazivní operace při podání celkové anestezie, kterou v tomto případě byla doba dovolených. Naštěstí se většina pražských OVV probrala a záměr byl stažen z programu poprázdninového ÚVV. Poté je nabídnut Kuciánem termín 15. září k představení návrhu reorganizace v Praze, to je 10 dní po ÚVV! To je velmi podivné.
„Jak říká s oblibou jeden nejmenovaný člen pražské KKK, ano, demokracii v názvu strany máme, Stanovy tu taky máme, ale Starec je nade vším.“
Z usnesení proti snižování počtu tajemníků v Praze je pochopitelné, proč se pražská OVV brání, aby tajemník měl mít podle Kuciánovy představy přidělený dvě OVV. Nechce se ani věřit, že by Kucián a Starec, za tu dobu co jsou činí v Praze, šli proti svým zkušenostem s Prahou, kde většina obvodů od 1 do 15 je jedinečná a s různým pnutím mezi sebou a jejich umělé propojení skrze společného organizačního zaměstnance KVV, kterému budou přidělena dvě OVV vyvolá mezi obvody negativní pnutí ihned, anebo po změně vedení obvodů dřív, či později.
V dosud platném organizačním řádu z balíčku zaslaných dokumentů stojí, že tajemník je jmenován do funkce na návrh předsedy OVV a tajemník je politicky řízen příslušným P OVV a OVV. (viz dále Stanovy ČSSD). Takže pokud by došlo k reorganizaci, v Praze nebudou tajemníci (OT), ale jinde v mimopražských OVV zůstávají a v Praze by byla situace podle Zápisu z 7. zasedání KVV ČSSD Prah a dne 15.6. 2015 „V Praze by měl být zřízen jeden sekretariát KVV v LD, kde budou pouze zaměstnanci se smlouvou organizační zaměstnanec KVV ČSSD Praha a nikoliv obvodní tajemník ČSSD.“
Obecně lze říct, že v rámci platných vnitrostranických norem by se zrušením funkce tajemníka došlo ve velké míře vyřazení politické činnosti OVV (a POVV) v Praze; funkce tajemníka OVV (Stanovy; Organizační řád) je integrálně spjata především s vymezenou politickou funkcí samotného OVV a dále přes institut jmenování do funkce tajemníka předsedou OVV (Stanovy část 2, čl. 21; Org.ř.); zaměstnanec ČSSD jmenovaný do funkce tajemníka je politicky řízen příslušným P OVV a OVV. OVV svojí činností zajišťuje plnění usnesení Obvodní konference a usnesení vyšších orgánů ČSSD, podílí se na sestavování kandidátních listin a naplňování programu, dále POVV řídí činnost v období mezi jednotlivými zasedáními OVV (Stanovy část 2. čl.21- 22,). Pokud budou eliminovány pozice tajemníků OVV v Praze a vznikne pozice administrativní zaměstnanec KVV ČSSD Praha (Kuciánův dokument příloha č.5 ) bude primárně znemožněno politické úsilí OVV směřující k realizaci programových cílů ČSSD (Stanovy část1., čl.2).
Prezentovaný záměr zrušení funkce tajemníků v Praze je v kolizi se stranickými předpisy přijatými na 38. Sjezdu ČSSD a jednání s tím s pojené naplňuje podle Části 2. čl.8, „ke zrušení členství v ČSSD může dojít mimo jiné b) pro jednání, které zpochybňuje úsilí ČSSD o plnění jejího volebního programu. „
Úsilí o odebrání politicky řízeného tajemníka OVV je jednání, které koliduje s cíli ČSSD, což je Kuciánovo jednání, které naplňuje výše uvedený odstavec o zrušení členství.
Užito odkazů Stanov ČSSD, které byly schváleny 38. Sjezdem ČSSD v březnu 2015, dosud platných.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV