Místopředseda Evropské komise pro jednotný digitální trh Andrus Ansip a komisař pro digitální ekonomiku a společnost Gűnther Oettinger představili ve středu 6. května novou Strategii pro jednotný digitální trh. Jejím cílem je odstranění překážek, které brání přeshraničnímu podnikání a znemožňují spotřebitelům přístup ke zboží a službám poskytovaných firmami v jiných členských zemích. Konečným záměrem je vznik jednotného digitálního trhu, který podle odhadů EK může evropské ekonomice ročně generovat 415 miliard eur a vytvořit statisíce pracovních míst.
Strategie je postavena na třech pilířích, v jejichž rámci Komise do konce roku 2016 představí 16 konkrétních návrhů (v řadě případů legislativních). První z nich se dotýká podmínek pro volné obchodování se zbožím a službami v online prostředí, druhý se zaměřuje na vytváření rovných podmínek pro poskytovatele sítí a online služeb a třetí se věnuje nastavení základních pravidel pro maximalizaci potenciálu digitální ekonomiky (včetně interoperability a služeb e-governmentu).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV