Smartwings není strategický podnik. Nezajišťuje, tak jako např. italská Alitalia, vnitrostátní leteckou dopravu. Je to prostě jeden z mnoha soukromých dopravců, který létá z Prahy. Letecký byznys je silně konkurenční, jakékoliv volné místo se okamžitě obsadí, proto není nutné se obávat toho, že se z Prahy i z dalších regionálních letišť nebude létat. V únoru 2012 zkrachoval maďarský národní dopravce Malév, a přesto letiště v Budapešti až do pandemie rostlo rychleji než pražské letiště Václava Havla. A samozřejmě Maďaři stále mají možnost létat na dovolené. Navíc velká část byznysu Smartwings probíhá v zahraničí, a v tuto chvíli by stát na sebe vzal odpovědnost za společnost, která létá pro dovolenkáře v Polsku, v Kanadě a v jiných zemích. Jak to vysvětlit českému daňovému poplatníkovi, to vážně nevím.
Mají Češi zaplatit finanční ztrátu?
Většinový majitel Smartwings, miliardář Jiří Šimáně, veřejně prohlásil, že on se svého podílu zbavovat nechce a jediné, o co žádá stát, je např. poskytnutí záruk nebo výhodných úvěrů od státu. Majetkové převzetí odmítl. O co tedy jde? Proč se o převzetí státem vůbec mluví? Odpověď je tak prostá, že se tomu vlastně ani nechce věřit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV