Pokud se potvrdí, že investice do konverze továren na elektromobilitu se naší zemi vyhnou, je to cesta k podstatnému zemětřesení v naší ekonomice. Krom toho, je možné, že část dodavatelů nezvládne startující útlum "konvenčních aut", v důsledku by to totiž znamenalo i pokles u produkce "finalistů".
I když řada našich "odborníků" stále pokračuje v neúprosné kritice reality, start doby elektrické byl mnohem silnější, než jsem čekal. S tím, jak rostou ceny nových spalovacích aut (tento týden ohlásila citelné zdražení u nás i Škoda) a klesají ceny elektroaut (kombinace vyššího objemu výroby, vyšší konkurence a též potřeby prodat), čeká továrny nekonvertované na efektivní výrobu (mnohem jednodušších BEV) pokles, mnohé pak dokonce třeba i poměrně rychlý konec. Nejde o to, že by bylo dnes možné všechna auta nahradit BEV, ale startuje asi postupný, leč podstatný pokles "staré technologie" a rychlý růst té "nové".
Vůbec se nedivím, že se v přiložené zprávě mluví o jednání šéfa VW právě se španělským králem a ministrem průmyslu, jelikož ve hře je pro tamní ekonomiku opravdu mnoho. A naše domácí ekonomické trio Babiš-Schillerová-Havlíček vidí zjevně svět zcela jinak, a tak jim stále (mimo jiné) nedochází, jak moc neúspěch v souboji o elektrické investice může naši ekonomiku poškodit...
Více ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV