Dámy a pánové,
One Belt, One Road je fascinujícím projektem, jedním z nejfantastičtějších projektů v celé naší moderní historii. Pokud srovnáte očekávané výdaje tohoto projektu například s výdaji Marshallova plánu, zjistíte, že výdaje One Belt, One Road jsou dvanáctkrát vyšší, opakuji, dvanáctkrát vyšší.
Má-li tento projekt být úspěšným, je nutné se zabývat také odhadem rizika, nejen optimistickou analýzou příležitostí. Musíme učinit všechno, abychom se vyhnuli katastrofě, která je bohužel velmi častým fenoménem v historii lidstva. Tento projekt můžeme hodnotit z různých úhlů pohledu, například čistě technologicky, ano, souhlasím s tím, že železniční spojení může zkrátit čas přepravy přibližně o třetinu a snížit náklady. Je to sice pěkné, ale nestačí to. Zamýšlené železniční spojení by se mohlo stát místem kontaktu dvou prastarých civilizací. A i když jsem četl Samuela Huntingtona a jeho Střet civilizací, domnívám se, že v tomto případě by mohlo jít o skutečné přátelství mezi oběma starými civilizacemi. Možná nás očekávají nové generace společných podniků, ale předtím musíme vyřešit některé potíže, například financování tohoto projektu, kde bude nutné použít kombinaci soukromých a veřejných finančních zdrojů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV