Scheinherr (Praha sobě): Na Strakonické zvýšíme plynulost i bezpečnost provozu, projektujeme i podchod

08.02.2021 20:41

Strakonickou ulici čeká rozšíření, projekt finančně podpoří EU.

Scheinherr (Praha sobě): Na Strakonické zvýšíme plynulost i bezpečnost provozu, projektujeme i podchod
Foto: Hana Brožková
Popisek: Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy

Rozšířit pomocí stavebních úprav Strakonickou ulici ve směru do centra v úseku mezi zastávkou Dostihová a Barrandovský most a umožnit tak vznik jízdního pruhu pro autobusy a záchranáře je cílem projektu podpořeného z?Operačního programu Praha – pól růstu ČR, který dnes odsouhlasila Rada hlavního města Prahy. 

Anketa

Mělo by Česko nasadit ruskou vakcínu Sputnik V ještě před jejím schválením orgány EU?

92%
8%
hlasovalo: 14311 lidí

Necelé tři kilometry dlouhý uvedený úsek Strakonické ulice neumožňuje vyhradit vozidlům MHD samostatný jízdní pruh bez současného snížení počtu ostatních pruhů. Autobusy zde často čekají v?kolonách, obtížně průjezdné bývá místo i pro vozy IZS. Projekt s?přepokládanými výdaji ve výši 420 milionů proto počítá s?rozšířením tělesa komunikace pomocí úpravy svahů, výstavby opěrných zdí a přeložek inženýrských sítí včetně úpravy odvodnění. 

„Po nedávném schválení daňového balíčku je rozpočet Prahy velmi napjatý. Proto jsem rád, že se nám na rozšíření Strakonické ulice podařilo získat peníze z evropských fondů. Na?celkovou investici 420 milionů korun půjde z?pražského operačního programu až 380 milionů,“ uvedl primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.

„Strakonická je vytížená výpadovka a z vyhrazeného jízdního pruhu pro MHD a záchranku tam budou těžit všichni účastníci silničního provozu. Lidé v MHD nemusí trčet v případných kolonách, záchranka pohodlně projede a zároveň se uvolní více místa pro řidiče v autech. Na Strakonické zvýšíme plynulost i bezpečnost provozu a taky tam projektujeme podchod místo přechodu, aby řidiči na Zbraslavi nemuseli nečekaně brzdit na důležité pražské komunikaci,“ upřesnil náměstek primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Stavební pozemky leží podél západního břehu Vltavy v?katastrálních územích Hlubočep, Velké Chuchle a Malé Chuchle. Rekonstruovaný úsek měří 2,7 kilometru, kvůli zachování výjezdového a připojovacího pruhu mimoúrovňové křižovatky s?Mezichuchelskou ulicí nebude komunikace v?tomto krátkém úseku rozšiřována. 

„V současné chvíli máme pravomocně vydané územní rozhodnutí a stavební povolení, kompletně zpracovanou projektovou dokumentaci a je vybrán zhotovitel. V průběhu března zahájíme přípravné práce, které lze provádět i v zimních měsících a samotnou stavbu pak zahájíme na začátku stavební sezony,“ doplnil generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Jozef Sinčák.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fiala (SPD): Nová nizozemská vláda výrazně zpřísní svou azylovou politiku

6:16 Fiala (SPD): Nová nizozemská vláda výrazně zpřísní svou azylovou politiku

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k azylové politice nové nizozemské vlády.