Osobně předpokládám, že inkriminovaný bod zařadíme, resp. schválíme, do programu (a poté projednáme) na příští schůzi našeho senátního Ústavně-právního výboru, jejíž termín plánujeme na středu 22. 11. 2017. O tomto tedy rozhodnou všichni členové výboru, neboť na minulé schůzi byl stejný návrh naprostou většinou členů výboru odmítnut, a to zejména s poukazem na skutečnost, že dosud nebyly předloženy tzv. doprovodné/prováděcí předpisy, které by dále specifikovaly navrhovanou novelu ústavního zákona. Tato skutečnost může být z Vašeho pohledu "kontraproduktivní", neboť mj. i s ohledem na tento závažný legislativní nedostatek může dojít k zamítnutí předmětné novely ústavního zákona, anebo nebude přijato žádné usnesení, když pro schválení je nutný hlas třípětinové většiny přítomných členů výboru.
Každopádně rozhodující pro "definitivní" projednání této ústavní novely bude zařazení do programu schůze pléna Senátu PČR, o němž bude opět rozhodovat Organizační výbor Senátu PČR, respektive všichni členové Senátu při schvalování programu (zřejmě dne 29. 11. 2017).
Aniž bych chtěl polemizovat s Vaším argumentem k době pro projednání, mohu uvést z historie senátních tisků dva případy, kdy po projednání věci ve výborech uplynula doba nejméně jednoho roku, než došlo k zařazení na schůzi Senátu. Jedná se o tyto novely:
Senátní tisk č. 287 (deváté funkční období), tj. návrh ústavního zákona, kterým se mění ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších ústavních zákonů, kdy Senát o takřka dva roky po projednání ve výborech „doporučil vládě ČR předložit návrh změny Ústavy České republiky týkající se rozšíření pravomocí Nejvyššího kontrolního úřadu a návrh změny zákona č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, až současně s návrhem na odstranění duplicit kontrolních systémů.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV