Stropnický (SZ): Na Vidouli se stavět nebude, zachráníme i Dívčí hrady

20.05.2015 13:04 | Zprávy

Náměstek primátorky Stropnický navštívil Prahu 5 v doprovodu místostarosty Budína a radního Hnyka.

Stropnický (SZ): Na Vidouli se stavět nebude, zachráníme i Dívčí hrady
Foto: Hans Štembera
Popisek: Matěj Stropnický

Náměstek primátorky hl. m. Prahy pro územní rozvoj Matěj Stropnický tento týden v rámci série návštěv městských částí absolvoval celodenní návštěvu Prahy 5. Za účasti zástupce starosty pro územní rozvoj a radního pro dopravu objel hlavní rozvojové nebo ohrožené lokality této městské části, kde měl možnost setkat se jak s početnými zástupci místních občanských sdružení, tak s investory.

Zhodnocení výjezdu a debata o prioritách rozvojové spolupráce Magistrátu hl. m. Prahy (MHMP) a Městské části Praha 5 pak proběhlo na radnici společně se starostou Radkem Klímou. Představitelé města spolu s ředitelem Institutu plánování a rozvoje (IPR) následně debatovali o místních kauzách, tak o kritice procesu přípravy nového územního plánu se zástupci občanských sdružení platformy ZaPět.

Delegace navštívila skládku vedle nemocnice Motol, přírodní památku Vidoule, aktuálně revitalizovaný brownfield Waltrovka, sídliště Barrandov a území Smíchovského nádraží.

„Je mezi námi jednoznačná shoda na nezastavění Vidoule a posílení její ochrany jako přírodní památky jasně vymezenou nezastavitelností v nově připravovaném územním plánu. Cílem je vytvoření rekreační zóny, lesa či lesoparku. Podobně chceme chránit i Dívčí hrady. Všechny aktuální změny územního plánu v tomto území navrhnu zamítnout,“ uvedl náměstek primátorky Matěj Stropnický.

„Při řešení zátěže způsobené skládkou u nemocnice Motol usilujeme o rekultivaci území s cílem vytvoření sportoviště a rekreační zóny. Hlavními problémy jsou navážky sutě po roce 2010, které již byly nad plán, a dále možnost výskytu azbestových desek v samotných navážkách,“ uvedl 1. zástupce starosty Prahy 5 Lukáš Budín.

Debata se vedla ohledně dopadů revitalizovaného brownfieldu Waltrovka na dopravu na Praze 5. „Zdá se mi, že by bylo lepší, kdyby se developer podílel na rekonstrukci železniční trati a na propojení stanice metra Jinonice s areálem,“ sdělil náměstek Stropnický. Reagoval tak na myšlenku potřebnosti mnohamiliardové městské investice do Radlické radiály. „Nejdřív je třeba využít málo využívané stanice metra Jinonice a Radlická, v rámci silniční sítě bude Praha kvůli Blance čelit horším problémům jinde,“ doplnil. „Otázku Radlické radiály by měla definitivně vyřešit studie využitelnosti této komunikace a přínosu pro dopravu jako celek,“ dodal radní pro dopravu Petr Hnyk. 

Náměstek Stropnický zároveň ocenil, že Praha 5 je jednou z mála městských částí, která nabízí městu plochy pro nová parkoviště P+R, konkrétně u konečné stanice metra A Nemocnice Motol a dokáže se shodnout se sousední Prahou 4 na výlučném využití budoucího Dvoreckého mostu pro MHD, pěší a cyklisty.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Proč jste si vybral za terč zrovna Feriho?

Já ho nehájím, dostal, co si zasloužil, ale ukažte mi stranu, která ve svých řadách neměla někoho, kdo byl čelil trestnímu stíhání nebo nebyl odsouzen? Je to přeci i případ ANO, kde dokonce v čele stál trestně stíhaný člověk a nikomu to nevadilo. Navážet se pak do jiných mi přijde z vaší strany dost...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hroza (TOP 09): Do infrastruktury investuje Pražská vodohospodářská společnost více než tři miliardy

23:08 Hroza (TOP 09): Do infrastruktury investuje Pražská vodohospodářská společnost více než tři miliardy

Rada hl. m. Prahy projednala roční plán obnovy, rekonstrukce, modernizace a rozvoje vodohospodářskéh…