Trasa, dlouhá přibližně 5 kilometrů se nachází částečně v Libereckém a z větší části v Ústeckém kraji. Odbočuje ze železniční stanice Česká Kamenice, která se nachází na trati SŽDC číslo 081 Děčín – Rumburk.
„Historické vlaky jsou lákadlem nejen pro velké i malé kluky, ale i celé rodiny. Nostalgické jízdy mají svou atmosféru, ze které dýchá historie. Dovolí člověku zpomalit a vrátit se v čase. I proto je zájem o ně vždy velký,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje.
Trať mezi Českou Kamenicí a Kamenickým Šenovem byla uvedena do provozu v únoru 1886. Za svou existenci zažila dobu rozkvětu a prosperity, ale i chátrání a naprostého úpadku. Od roku 2007 se začala psát nová historie lokálky se zamýšlenou dlouholetou perspektivou železničního provozu. Dráha prošla důležitou rekonstrukcí, na které se podílel nespočet dobrovolníků.
V letech 2008 až 2015 se uskutečnily výměna poloviny pražců na celé dráze a generální oprava obou velkých přejezdů v České Kamenici a v Kamenickém Šenově. Na trati také vyrostla čtyři historická mechanická návěstidla. Po rekonstrukci dráhy začala stoupat návštěvnost a turisté se sem opět začali vracet. Od roku 2016 se na dráze jezdí 7 měsíců v roce.
Na trati vozí cestující dnes již historické motorové vozy. Jedním z nich je M 131.1302 zvaný Hurvínek, druhý pak M 152.0535, řečený Orchestrion.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV