Nutno říci, že tyto nesmyslné verdikty vyvolaly rozruch v samotné převážně ateistické Francii. Deník Parisien zveřejnil průzkum mezi 12 tisíci obyvateli, z nichž plných 86 % uvedlo, že jim veřejné vystavování betlémů nevadí. V těchto novinách také vyšel článek s titulem: Ušetřete nás boje o jesličky, v němž se tyto zákazy ostře kritizují. „Možná by měl jít soud ještě dál a zakázat Vánoce úplně a také tyto sváteční dny zrušit jako volné,“ píše se v něm.
Jenomže soudy v zemi galského kohouta si stojí za svým. Odvolávají se na zákon o rozluce státu a náboženství z roku 1905 a hlavně na jeho článek 28, ve kterém se píše, že v budoucnu je zakázáno stavět náboženské odznaky nebo symboly na veřejných stavbách nebo na veřejném místě, ať je to kdekoliv. Výjimku povolili jen u budov sloužících kultu, u pohřebišť čili míst na hřbitovech, náhrobků (náhrobních pomníků), muzeí a výstav.
Myslím si, že není rozumné takto striktně uplatňovat archaickou právní normu z doby z více než před sto lety, kdy ve Francii panoval ostrý protikatolický boj. To, že francouzská společnost vidí v současnosti tento jesličkový spor jinak, dokazuje i onen průzkum veřejného mínění. Je možné, že francouzské soudy a úřady jednají ve stylu, „padni, komu padni“, když zároveň zakazují na veřejnosti i islámské symboly.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV