V současné době je Policie ČR připomínkovým místem, nikoli však orgánem, který vydává závazné stanovisko. Ze zkušeností Prahy, Brna, Liberce, Ústí nad Labem, Chomutova a dalších měst vyplývá, že i při stávajícím nastavení jsou projednávání investic v oblasti organizace dopravy a veřejného prostoru s policií často velmi komplikovaná.
“Požadavky policie neúměrně zvyšují náklady na dopravní stavby ve městech. Místo běžného přechodu chce policie vždy podchod nebo nadchod, všude zábradlí, svodidla a tak.
Výsledkem je předražená stavba a neprostupné město. Proto jsme se obrátili na všechny senátory, často ostatně starosty velkých měst s podobnými zkušenostmi, dopisem a navrhujeme policejní veto z novely silničního zákona vypustit,” uvádí Matěj Stropnický (SZ), náměstek pražské primátorky pro územní rozvoj.
"Moje zkušenost je bohužel taková, že dopravní policie se dívá na veřejný prostor převážně pohledem řidičů aut a preferuje častokrát jen jejich zájem na co nejrychlejší průjezdnosti ulic. Dopravní policie by neměla mít právo veta na veškerá opatření, která do našich měst přináší moderní řešení mobility. Rozhodování o podobě našich ulic musí být vyvážené a musí respektovat také zájmy pěších, cyklistů i těch, co chtějí využívat veřejnou dopravu," uvádí Martin Ander (SZ), náměstek primátora Brna.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV