Příjmy dopravců v důsledku toho nestoupnou tak, jak vedení města i kraje očekává. Hrozí nejen další zhoršení finanční situace obyvatel po covidové krizi, ale také zahuštění automobilové dopravy s dopadem na kvalitu života v celé Praze. Trend má být přesně opačný – potřebu individuální dopravy v metropoli chceme omezovat.
Celková výše tržeb z jízdného se má podle Dopravního plánu Hl. m. Prahy na roky 2021–2025 postupně zvedat, až v roce 2030 dosáhne dvojnásobku současné výše. Analytik Zelených Tomáš Hnyk však upozorňuje, že plán pracuje se zavádějícími podklady – konkrétně grafem, který zveličuje pokles příjmů v tržbách z časových kuponů, ke kterému došlo po zlevnění ročního kuponu na 3 650 Kč.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV