1. Vláda je orgán, který má výkonnou moc. Je ve státě suverénním orgánem, který není podřízen nějaké jiné státní složce. Žádný jiný subjekt ve státu nemá právo zasahovat do výkonu výkonné moci. Vláda může při výkonu pověřit státní orgán exkluzivitou při výkonu moci.
2. ČNB je zřízena ústavou. Má absolutní suverenitu. Nepodléhá ani presidentovi republiky ani parlamentu ČR ani vládě. Zodpovídá za stabilitu měny. ČNB si přisvojila s vědomím parlamentu pravomoci, které nemá dány Ústavou. Jde o regulaci finančních institucí. ČNB by měla být orgánem, který reguluje měnové finanční instituce a nikoliv převážnou část neměnových institucí, které by měly spadat pod kontrolu vlády (ministerstva financí).
3. Úvěrové peníze jsou emitovány bankovním sektorem podléhajícím ČNB. Soulad mezi reálnou a hodnotovou stránku agregátní poptávky a nabídky vyžaduje spolupráci vlády a ČNB. Proto by úvěrové peníze měly být regulovány ve spolupráci s vládou podle pravidel schválených parlamentem ČR.
4. Převis poptávky na peněžním trhu nutí subjekty požadovat od bankovního systému peníze ve formě úvěrových peněz a při převisu nabídky zvyšovat vklady. Bankovní systém ve snaze zvyšování svých výnosů, vytváří na trhu peněz nerovnováhu, která mu přináší výnosy. Rovnováhu na trhu peněz musí tedy kontrolovat státní instituce mimo ČNB.
5. Při zabezpečení reprodukce a růstu ekonomiky je nutno vycházet z hmotné stránky ekonomiky jako rozhodujícího faktoru. Z toho plyne, že důchody ve spotřebě musí zabezpečovat hmotnou stránku poptávky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD