Nyní Jančura vybírá dodavatele vagonů a podal žádost Správě železniční dopravní cesty (SŽDC), aby mu přidělila potřebnou kapacitu tratí.
Firma ale zatím tají, na které tratě by chtěla vyrazit. Jak uvedla Mladá fronta Dnes (MfD), největší šanci má mezi Prahou a Ostravou, která patří mezi několik málo úseků, kde se vlaky uživí i bez dotací.
Chce být konkurencí EuroCity
Jančura deníku také naznačil, že jej hlavní tratě zajímají nejvíc. „Pokud na ně stát nevypíše soutěže, budeme jezdit jako konkurence vlaků EuroCity a InterCity," uvedl k tomu.
Problémem ale mohou být jízdní řády. „Nemáme obavu, že bychom při přípravě jízdního řádu měli být diskriminováni oproti Českým drahám," řekl však překvapivě obchodní ředitel RegioJetu Jiří Schmidt.
„Jako sestavovatel jízdních řádů jim v tom nemůžeme bránit," dodal pak mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.
Lákají ho i regiony, kvůli dotacím
Mfd připomíná, že Jančuru také lákají regionální tratě. Na ně totiž přispívá kraj a stát. Pokud ministerstvo dopravy na některé tratě vypíše tendry, pak se Jančura údajně pokusí pokořit trať mezi Olomoucí, Krnovem a Ostravou.
Jančura o vstupu na železnici hovoří již téměř čtyři roky. Napřed chtěl porvozovat regionální vlaky na Liberecku, ale na poslední chvíli z tendru couvl. Na jaře pak spustil reklamní jízdy s pronajatými vlaky, jimiž přepravil 40 tisíc lidí.
RegioJet, který je dcerou Student Agency, už připravuje nábor zaměstnanců. Chce drahám přetáhnout třeba strojvedoucí.
Čtěte také:
Šéfa Student Agency lákaly různé strany. Jančura ale řekl "Ne"
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb