Mnohé voliče může odradit od volby některé z politických stran, když zjistí, že podle průzkumů balancují na hraně volitelnosti. A tak se nabízí otázka, zda politické strany, které v předvolební kampani utopily desítky milionů korun ve výzkumech volebních preferencí, chtěly opravdu zjistit sympatie veřejnosti, nebo spíše ovlivnit výzkumnické agentury.
Problémem je, že zveřejňované výzkumy stranických preferencí často prováděly tytéž agentury, které zároveň zpracovávaly interní výzkumy pro politické strany. „Bohužel já sám nejsem úplně přesvědčen, že všechny agentury bez výjimky postupují zcela korektně. Někde může negativně působit i dlouhodobá spolupráce s některou ze stran," řekl pro týdeník Reflex Stanislav Zahradníček, výkonný ředitel Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR.
Ochraňují své zájmy a najímají si agentury, které jsou ve střetu zájmů

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jih