ČSSD používá k šíření svých videí tři cesty - sociální sít Facebook, YouTube.com a v neposlední řadě také iNews, zpravodajství publikované na oficiálním webu strany. Jen za pondělí 16. srpna publikovala redakce pět videí. Všechny jsou natočeny pro účely následné propagace, obsahují titulek a krátký úvodník.
iNews ČSSD, 16.8.2010
V čem je ale problém? Pakliže ParlamentníListy.cz opakovaně konstatovaly, že politická videa prohlíží v průměru několik stovek uživatelů, v případě největšího videoportálu YouTube.com a Bohuslava Sobotky je řeč o jednotkách. O jednotkách uživatelů.
Pro srovnání: 66 666 diváků si připomenulo Rathův "stěr" Mirka Topolánka
Jen za posledních několik týdnů umístil mediální aparát ČSSD na YouTube.com minimálně pět videí s Bohuslavem Sobotkou. Počet zhlédnutí? Osm, šest, šest, pět, sedmnáct. Lépe na tom však nejsou ani další představitelé sociálních demokratů.
Hodně videí, málo uživatelů
"Odmítám nesouhlas vlády s návrhem zákona o volbách do pražského zastupitelstva," řekl před čtyřmi dny na tiskové konferenci stínový ministr obrany Petr Hulinský. Počet zhlédnutí? Tři. "Neprůhledné akciové společnosti vytvářejí prostor pro korupci," kontroval prohlášením poslanec Jeroním Tejc - taktéž před čtyřmi dny. Počet zhlédnutí? Jedno. "Vláda jde proti zaměstnancům," řekl před pěti dny místopředseda ČSSD. Jeho video viděli dva uživatelé.
"Snaha VZP koupit IZIP hraničí s tunelování," burácel na tiskové konferenci Středočeský hejtman David Rath. Na Youtube.com jeho šestiminutový projev vidělo za dvanáct dnů osm uživatelů. Martin Pecina a jeho reakce na zamítnutí protikorupčního zákona? Dva uživatelé za jeden měsíc.
"Do videa vkládala ČSSD velké naděje už mnoho měsíců před kampaní, Jaroslav Tvrdík a další lidé z týmu to chtěli jako moderní formu komunikace. V každém okrese, taková byla představa, měl být tým lidí s kamerou, kteří měli denně dodávat hned několik záznamů," uvedl pro ParlamentníListy.cz dobře informovaný zdroj.
Ohledně ceny za jedno video a počtu redakčních týmů se dnes ovšem nikdo z Lidového domu vyjádřit nechtěl. Na SMS nereagoval o víkendu ani volební manažer strany Jan Hamáček.
Nám sem nic nechodí, tvrdí regiony
ČSSD má v porovnání s ODS, Věcmi veřejnými či TOP 09 absolutně největší počet reportáží a videí. Pravidelně natáčí v ulicích hlavního města, kde zjišťuje názory občanů, v denních intervalech publikuje vyjádření svých členů na aktuální témata. Občanští demokraté, Zelení, TOP 09, Věci veřejné anebo Zemanovci a Jana Bobošíková umísťují pouze zlomky toho, co vyprodukuje sociální demokracie.
V čem je tedy problém? Redakce oslovila několik fanoušků ČSSD z různých částí republiky. Byli mezi nimi i členové strany a místních organizací. Reakce? Poměrně shodná - o videích nic nevědí. O tom, že na serveru YouTube.com existuje specializovaná stránka cssdtelevize nikdo z oslovených neslyšel. "Já jsem z Ostravy a tady žádná centrální videa nejsou, máme své webovky a svůj Facebook, ale centralizovaně to sem nechodí," řekl ParlamentnímListům.cz člen sociální demokracie David Smeja.
"Je možné, že video bylo velmi trendy před rokem, dvěma, ale dnes už tolik netáhne. Trendem jsou flashové hry, animace, skládačky, prostě zábava. Sedět deset minut u počítače a poslouchat politiky, to je pouze pro skutečné nadšence," prozradil analytik Břetislav Polách.
Začali jsme teprve před měsícem, říká ČSSD
Tomáš Sazima z mediální sekce ČSSD k aktuálnímu stavu vysvětlil: "Videa na Youtube jsme začali pravidelně nahrávat přibližně před měsícem. Snažíme se tak dohnat jiné politické strany, které tento server využívají pravidelně již delší dobu. Rozhodně jsme neočekávali masivní shlížení našich videí, ale bereme Youtube jako další možnou cestu k občanům, kterým tak můžeme nabídnout vlastní názory a rozbít tak dosavadní pravicový informační monoblok. Jsme stoupenci spíše přirozené cesty, proto jsme zatím nesáhli k tomu, abychom náš kanál na Youtube propagovali pomocí reklamy.
Naopak, spíše jej využíváme například při zprostředkování audiovizuálního obsahu na našem profilu na Facebooku. Pozastavování se nad nízkým počtem zhlédnutí považuji spíše za důsledek letní novinářské „okurkové sezony".
Výsledky sledovanosti samozřejmě sledujeme a těší nás, že v kontextu některých videí týkajících se politické konkurence (např. Radek John) se zobrazují odkazy i na naše videa (např. záznamy z tiskových konferencí k danému tématu). Youtube chceme určitě využívat i v budoucnosti, budeme hledat cesty, jak se nenásilně přiblížit většímu počtu followerů."
Více na téma politika a video:
- VIDEO: ODS se v novém volebním klipu naváží do Paroubka
- Škromach se zasnil. A zveřejnil 17 let staré video s Paroubkem
- David Koller nahrál další video. Má tajný plán na zničení KSČM
- 33 drsných faktů o voličích KSČM na YouTube zvedlo rudé ze židle
- Simpsonovi ovládli českou politiku ve videu na Youtube
- ČSSD vypustila Krakena. Nyní ovládl YouTube
- Politická videa na YouTube. Přeřeky a trapasy vítězí
Více o Bohuslavovi Sobotkovi:
##MINIPAS 252##
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový