Představitelé krajů dnes jednali s vládou, na přetřes přišlo celkem sedm bodů z různých oblastí, výstavbou infrastruktury v krajích počínaje a otázkou středního školství v krajích konče. Představitelé státu a krajů se shodli např. na tom, že je v jejich společném zájmu získat co nejvíce finančních prostředků z EU pro Českou republiku i v dalším rozpočtovém období.
Šetřit musí i kraje, zdůrazňuje Nečas
Z počátku se na společné tiskové konferenci premiéra Petra Nečase (ODS) a předsedy Asociace krajů Michala Haška (ČSSD) zdálo, že debaty probíhaly v poklidném duchu. Spor o financování regionální železniční dopravy však ukázal, že to mezi pravicovou vládou a levicovými kraji jiskří. Co se stane v případě, že vláda nevyplatí hejtmanům 2,6 miliardy na podporu regionální železniční dopravy?
„Naše pozice se od vládních diametrálně liší. Korektně jsme si sdělili, že chceme postupovat právní cestou. Pokud vláda nebude postupovat v souladu s memorandem, obrátíme se na soud.," zdůraznil Hašek.
Dodal, že vláda byla původně připravena tuto sumu vyplatit, ale protože Ústavní soud zrušil plány ministra financí Miroslava Kalouska se stavebním spořením, tak od záměru ustupuje. Protiútok premiéra Nečase na sebe nenechal dlouho čekat. Nečas totiž oznámil, že zatímco státní správa poctivě šetří a snižuje platy zaměstnanců, platy krajských úředníků rok od roku rostou. Kdyby kraje šetřily stejně poctivě, nemusí žádat o tuto podporu. To si však nenechal Hašek líbit a kategoricky prohlásil, že kraje hledají inteligentní cesty, jak šetřit a nechtějí sahat jen k tupým škrtům.
Související:
Kalousek: Pro regionální dopravu navrhujeme redukci, nikoli zrušení
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp