Začátek katastrofy je podle dlouholeté pedagožky Zity skryt mimo jiné v takzvaném "RVP". "Kdo neví, co to je, stačí zadat do vyhledavačů na netu. Odkážou na stránky ministerstva školství - a je to počteníčko. Hodně v poslední době však pedagogy i rodiče handicapovaných dětí pálí problém speciálních škol, které ministerstvo hodlá ve vší tichosti zlikvidovat tím, že vydalo jakési "limity", kolika dětem mohou v Pedagogicko-psychologické poradny (PPP) vydat doporučení k zařazení do speciálních škol. Za čas - až budou naše speciální školy poloprázdné, asi řeknou: "ale vždyť těchto dětí ubývá - je jich málo, není opodstatnění pro existenci speciálních škol. Budeme tedy všechny handicapované děti "integrovat" Na to však naše běžné základní školy ale vůbec nejsou připraveny, ani vybaveny," varuje paní Zita před trendem, který dle mínění jejího, ale i řady dalších pedagogů, může napáchat těžko napravitelné škody v systému školství.
Čtěte také:
Její slova potvrzuje i ředitel varnsdorfské Speciální základní školy Jaroslav Červinka. "Školství - a i to speciální - bylo v Česku na perfektní úrovni. Teď se všechno kazí. A ne vinou pedagogů, ti se snaží stále stejně, ale vinou úředníků, kteří rozhodují odněkud shora, mimo realitu a možná i bez jakýchkoli zkušeností z praxe. Vůbec si nedokážu představit, a mám z toho já i moji kolegové vážné obavy, jak ty návrhy ministerstva školství mohou dopadnout v praxi," řekl ParlamentnímListům.cz Červinka.
Dát děti ze speciálních škol k dětem v ZŠ? Znehodnotí to výuku
Problém spočívá totiž v tom, že by se v budoucnu měly speciální a praktické (dříve zvláštní či pomocné školy) rušit, děti z těchto škol by pak měly přecházet do škol základních.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Alena Hechtová