Na soukromé vlaky si cestující počká
S tímto sdělením šel Jančura i na úterní jednání s Pavlem Dobešem, ale nepochodil. Jsou prý i jiní zájemci o lukrativní tratě Českých drah (včetně nich samotných), vláda má navíc koncepci, jak postupně vlakové spoje privatizovat. Podle materiálů na stránkách ministerstva to ale nebude rozhodně příští rok. Například trať z Prahy do Děčína, jedna z těch, o které má RegioJet zájem, by měla být k dispozici soukromníkům od podzimu 2014, první soukromý spoj do Brna pak vyjede v roce 2017, z Břeclavi do Ostravy pak v roce 2026.
"Je to obrovské zklamání z mladého člověka-ministra dopravy, který pouze tvrdí, že hledá úspory pro resort. Naše nabídka byla jasná-převzít všechny vlaky EuroCity a InterCity, které jsou v celé Evropě provozovány úplně bez dotací. Jen v bohaté ČR to neplatí. Pan ministr o naší nabídku neprojevil absolutně žádný zájem s tím, že do konce roku chce udělat nějaký kulatý stůl," stěžuje si na Dobeše pro ParlamentníListy.cz Jančura. RegioJet by přitom podle něj dokázal ušetřit rozpočtu stovky milionů korun.
K tématu:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Mašek