Mírný pokles u mužů, patrný mezi roky 2004 a 2008, se zastavil a v posledních letech počet konzumentů osciluje mezi 88 a 89 %. U žen byl po poklesu konzumace na úroveň 54 % v minulých dvou letech zaznamenán letos nárůst na 62 %. Abychom potvrdili, že jde o trvalejší trend, však potřebujeme znát výsledky delší časové řady. Ovšem podíly mužů a žen pijících alespoň někdy pivo se podle závěrů průzkumu mezi skupinami různého věku, vzdělání či příjmů zatím nijak významně neliší.
Je zajímavé, že mírný nárůst zaznamenal aspekt výběru piva podle chuti. V současnosti představuje rozhodný faktor pro 97 % konzumentů piva. Ještě výrazněji roste počet těch, jejichž spotřebu ovlivňuje jiný aspekt výběru, a to cena piva. Zatímco v roce 2007 takto vybíralo 67 % konzumentů, letos již 75 %. S tím souvisí fakt, že zatímco počet Čechů, kteří si myslí, že se ceny piva budou zvyšovat, se dlouhodobě pohybuje kolem 90 %, stoupá množství těch, kdo jsou o tomto trendu rozhodně než spíše přesvědčeni. Reklama má trvale jen malý, konkrétně u 14 % konzumentů, vliv na rozhodování o tom, co bude zákazník pít.
„Z dlouhodobého hlediska není pro nás překvapivé zaznamenat, že pivo u nás pije přibližně stejný počet mužů jako dříve, pijí ho však mnohem obezřetněji. Fenomén velkých pijáků piva, ať již v hospodách, nebo v restauracích, spíše mizí a je cítit ekonomický i společenský tlak na to, kolik toho kdo vypije,“ poznamenal Ing. Jan Veselý, výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven. „Potěšitelné je, že mírně, ale trvale, stoupá počet žen, které pivo pijí i jen občas,“ doplnil Jan Veselý.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva