Od roku 2000 připravila nedokonalá legislativa české turisty o desítky milionů korun. Tak dlouho je v platnosti zákon upravující podnikání v cestovním ruchu, který od samého počátku v rozporu s požadavkem evropské směrnice stoprocentně nechrání klienty cestovních kanceláří, které se ocitly v úpadku.
Garant zákona, Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR), namísto přijetí odpovědnosti svaluje vinu na pojišťovny. MMR tak svými výroky opakovaně poškozovalo dobré jméno pojišťovny Generali, která na nedostatky v zákoně 159/1999 Sb. dlouhodobě poukazuje. Generali opakovaně nabízela MMR pomocnou ruku k řešení situace. Stejně tak poskytla MMR dostatek času na odstranění závadného stavu, na který MMR upozornila. Nabídka i výzva Generali zůstaly bez odezvy.
Generali se proto rozhodla bránit jednání ministerstva a jeho představitelů, kteří reprezentují český stát, soudní cestou. Požaduje omluvu a finanční kompenzaci ve výši nejméně 18,5 milionů korun. Případný soudní výrok ve prospěch Generali by mohl urychlit odškodnění klientů zkrachovalých cestovních kanceláří ze strany státu.
„Prostřednictvím Advokátní kanceláře Jana Kalvody jsme podali žalobu na Ministerstvo pro místní rozvoj, aby se zdrželo nekalosoutěžního jednání a poškozování dobrého jména naší společnosti,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel pojišťovny Generali Štefan Tillinger.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Pojišťovna Generali