„Již před několika měsíci jsem v Partii na Primě říkal, že zakázku tzv. Ejpovických tunelů pravděpodobně vyhraje Metrostav a nyní tato společnost dala (shodou okolností…) nejnižší nabídku za 3,7 miliardy. Na druhém místě je Skanska s nabídkou vyšší asi o 800 milionů korun. Velmi pozitivní je, že projekt byl projektanty původně naceněn na osm miliard korun a nyní podle nabídkových cen se zdá, že může být postaven za méně než polovičku,“ uvedl Bárta na svém webu, a rovnou v sekci Ze zákulisí.
Podle jeho slov je tu však jedno velké ale. Tím jsou údajně možné vícepráce, které exministr dopravy považuje za jasný politický penězovod.
„Obavám se, že cena méně než poloviční u tunelu Ejpovice je přesně cestou, jak vyhrát zakázku s tím, že vícepracemi se cena bude následně bez výběrového řízení netransparentně a korupčně zvyšovat. U výstavby tunelu je to zvlášť časté pod záminkou nedostatečných, nebo špatných geologických průzkumů, které nezjistily a objektivně ani někdy nemohou zjistit všechny možné problémy s podložím,“ tvrdí Bárta.
Podle něj je právě proto na Ministerstvu dopravy takové ticho, ačkoli se jedná o největší stavební zakázku tohoto druhu za poslední roky. „O to více asi pobíhá Dobešův kmotr Frkal, který nakonec, chudinka, neodjel ani na Olympiádu do Londýna“ uzavřel Bárta svůj text.
- Bárta odkrývá zákulisí politiky a kmotrů ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan