V jejím rámci osloví několik stovek novinářů ze všech typů sdělovacích prostředků a bude zjišťovat, která piva jsou mezi nimi nejpopulárnější. Novináři ze všech druhů médií obdrží elektronickou poštou orientační seznam piv vyráběných v našich pivovarech, který je současně i hlasovacím lístkem. Zároveň se jim dostanou do rukou i pravidla ankety, která od předchozího ročníku nedoznala prakticky žádných změn. Účastník ankety označí na hlasovací lístek pět piv – bez rozdílu pořadí – uvedených na seznamu nebo doplní nominace o piva, která nejsou na seznamu uvedena, ale účastník ankety je preferuje. Součet nominací určí, která piva jsou mezi novináři nejpopulárnější.
„V současnosti je na našem pivním trhu nejméně 550 značek piv a jejich počet neustále roste,což je pro našeho konzumenta piva, ale i zahraniční návštěvníky neobyčejně příznivá zpráva,“ uvedl Ing. Jan Veselý, výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven. „Zkoumání popularity piv generuje pro výrobce velmi důležitou informaci, a tak si názoru novinářů na to, jak si jednotlivá piva u nich v tomto ohledu stojí, velmi ceníme,“ dodal Jan Veselý.
Vyhlášení výsledků ankety Naše pivo 2012 bude jedním z bodů programu galavečeru českých pivovarníků a sladařů, který se bude konat 26. září 2012 v hotelu Ambassador Zlatá Husa v Praze. Během Svatováclavské slavnosti českého piva budou do Síně slávy českého pivovarství a sladařství uvedeny dvě osobnosti, které významně přispěly k rozvoji obou odvětví u nás. Zároveň budou oznámeny výsledky jediné soutěže, kterou vyhlašuje a podporuje svaz, České pivo 2012 a ankety Dámská pivní volba 2012. Účastníci ankety obdrží jako výraz poděkování od organizátorů pozvánku na uvedenou akci.
Nejpopulárnějším pivem mezi novináři Naše pivo 2011 se poprvé stalo pivo Bernard z Rodinného pivovaru Bernard, a. s. (zástupce pivovaru Zdeněk Mikulášek uprostřed). Druhé místo obsadil Pilsner Urquell z Plzeňského Prazdroje, a. s., (zástupce pivovaru Jan Hlaváček vpravo) a na třetím místě skončilo pivo Svijany, které vyrábí Pivovar Svijany, a. s. (zástupce pivovaru Roman Havlík vlevo).
Soutěž České pivo stejně tak jako obě ankety patří k dlouhodobým komunikačním a PR aktivitám Českého svazu pivovarů a sladoven. Jsou spolu s dalšími akcemi součástí dlouhodobého projektu ČESKÉ PIVO NAŠE PIVO, který Český svaz pivovarů a sladoven začal realizovat v roce 2000. Jeho základním smyslem a úkolem je seznamovat nejširší veřejnost s historií a současností výroby piva v českých zemích a s tím, co pivo obsahuje a jakým způsobem ovlivňuje lidský organismus. Dalším cílem projektu je rovněž zlepšit image piva, doma i ve světě populárního českého nápoje.
Další informace naleznete na internetových stránkách Českého svazu pivovarů a sladoven www.cspas.cz.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva