Stále hodně obyvatel ČR nakupuje potraviny podle ceny, ta jim pak určuje složení jídelníčku. „Nejčastější otázkou, kterou dnes zaslechnete v Česku v obchodech, je proto dotaz, kolik co nyní stojí,“ píše dnes Právo. To může mít ale podle zdravotníků negativní dopady, neboť například levné uzeniny nepatří rozhodně mezi pilíře zdravé výživy.
Podle průzkumu Media projektu Data Suport je pro 79 procent lidí starších 55 let při běžných nákupech důležitější cena než značka, u zboží dlouhodobé spotřeby je to pak 65 procent. Ceny ale sledují prakticky všechny věkové skupiny. Kolem 57 procent domácností podle jiného průzkumu společnosti AWD počítá se snížením výdajů na domácnost.
„Lidé více sledují, co dají do nákupního košíku, zda jogurt za 6,50 korun, nebo za 12 korun. Také na otázku, zda mohou například u krájeného salámu nechat 12 deka místo požadovaných deseti deka, padá stále méně kladných odpovědí,“ uvedla pak v této souvislosti deníku prodavačka lahůdek z pražského prodejního centra Chodov.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb