Tolik vás stál zábavný projekt Evropské unie. Raději to ani nečtěte

09.04.2013 13:36 | Zprávy

ParlamentníListy.cz již informovaly o o traileru na propagační film o EU „Svatý týden s EU“, který se nesetkal zrovna s pozitivními ohlasy. Redakce zjistila, kolik tato legrace stála daňové poplatníky.

Tolik vás stál zábavný projekt Evropské unie. Raději to ani nečtěte
Foto: Hans Štembera
Popisek: Eura, ilustrační foto

„Maturanti Oliver a Lucie spolu s dalšími spolužáky prochází obávanou zkouškou dospělosti. Během příprav v rámci takzvaného svatého týdne získají nejen spoustu informací o fungování a činnosti Evropské unie, ale také zažijí nemalé zvraty ve svých osobních životech. Informace o EU na pozadí příběhu o partě středoškolských studentů vám přináší vzdělávací film Svatý týden s EU,“ uvádí Komise EU trailer svého propagandistického filmu.

Tuhle trapnost prostě musíte vidět! Vzpomenete si na svazácké agitky

Mediální ohlas projektu nebyl ale zrovna příznivý. „Svatý týden s EU. Na webu se objevilo nepovedené propagační video,“ zněl titulek iDnes.cz. „Svatý týden s EU. Nepovedené video má přiblížit Evropskou unii,“ napsaly zase Lidovky.cz. „VIDEO: Anička bude EU! Tuhle trapnost prostě musíte vidět!“ avizoval server tn.cz.

„Je těžko uvěřitelné, že něco podobného by se mělo pouštět maturantům v roce 2013. Trailer filmu pro středoškolské studenty Svatý týden s EU opravdu stojí za pozornost. Vrátíte se s ním o pár desítek let zpátky a vzpomenete na svazácké agitky. Parta středoškolských studentů v rámci svatého týdne řeší otázky související s Evropskou unií. Taková je alespoň představa autora (režie Marek Loskot). V praxi to vypadá jako hodně nepovedená (ale možná dobře zaplacená) parodie na propagační video, za kterou by se měl někdo stydět,“ uvádí web tvspoty.cz.

Sláva výchovného videotrapasu dorazila i na Slovensko

Sláva snímku dorazila i na Slovensko. „Trapas: Výchovný film pre českú mládež Svatý týden s EÚ je divný,“ zní titulek slovenského webu zaujimavosti.net.

„Výchovný videotrapas! Inak sa ani nedá nazvať video, ktoré má byť jedným z tých výchovných na kazetách púšťaných na hodinách občianskej náuky, ktorá ostatne bola pre mnohých z nás nudná, aj keď podľa mnohých potrebná. V Čechách majú video, kde mladí prezentujú Európsku úniu. Po pravde, nech už vie ktokoľvek o EÚ čokoľvek, celkom sa mu poznanie zrúti po tom, čo uvidí partiu mladých ľudí poznajúcich Európsku úniu lepšie ako seba. Hneď prvá scénka je vyslovene trapas, keď sa na scéne objaví afektovaný a prehnaný mladík s rozsiahlym monológom o tom, ako funguje EÚ,“ píše se v článku.

Film za půl mega

Film byl vytvořen ve spolupráci Zastoupení Evropské komise v České republice, Informační kanceláře Evropského parlamentu v České republice a Odboru informování o evropských záležitostech Úřadu vlády České republiky s cílem přiblížit mladým lidem fungování Evropské unie, seznámit je s její historií, základními institucemi a politiky Evropské unie. Je určen středoškolským studentům.

ParlamentníListy.cz zjišťovaly některé podrobnosti a především, kolik natočení tohoto díla stálo. Mluvčí Zastoupení Evropské komise v České republice informoval, že natočení samotného traileru nestálo žádné vícenáklady. „Trailer vytvořil pracovník Zastoupení EK v ČR ve své pracovní době a s výrobou nebyly spojeny žádné další náklady,“ uvedl pro ParlamentníListy.cz.

Dodavatel byl podle Staška vybraný v nabídkovém řízení, film dodal za 21 482 eur, tedy za zhruba 552 721 korun. ParlamentníListy.cz se zastoupení eurokomise rovněž dotázalo, zda je s filmem spokojeno a zda plánuje podporu dalších podobných projektů. „Umělecké provedení jsme ponechali na autorovi. Vyjadřovali jsme se k obsahu pouze z hlediska věcné správnosti. Pokud máte 'podobnými projekty' na mysli vzdělávací filmy, tak žádné další v současné době neplánujeme,“ odpověděl ParlamentnímListům.cz Stašek.

„Filmy by měly zábavnou a nenásilnou formou žákům/studentům přiblížit fungování Evropské unie, provést je její historií, základními institucemi a politikami EU. Cílem filmů není detailně popsat všechny procesy a funkce EU, nýbrž poskytnout příslušné cílové skupině první vhled do dané problematiky,“ znělo zadání výběrového řízení.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Lukáš Petřík

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

odchod do důchodu

Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

VZP: Počet pacientů s HIV roste, VZP loni hradila léčbu pro 3 000 lidí

16:14 VZP: Počet pacientů s HIV roste, VZP loni hradila léčbu pro 3 000 lidí

V roce 2023 se léčilo s infekcí HIV 2 857 pojištěnců VZP, o 88 víc než předchozí rok. Mezi nakaženým…