Prvním krokem byla změna v organizaci úřadu v dubnu loňského roku, kdy došlo ke sloučení právního oddělení a oddělení veřejných zakázek. Nově vzniklé oddělení právní a veřejných zakázek je přímo podřízeno tehdy starostovi dnes primátorovi města. Ve stejné době byla také radou města vydána směrnice, která zpřísnila pravidla pro zadávání veřejných zakázek.
Změna směrnice
Směrnicí došlo ke snížení limitu, ve kterém je možné zadat veřejnou zakázku přímo, na 100 tisíc korun. Nově se zástupcem zadavatele (rady města) stali jednotliví vedoucí odborů, kteří jsou odpovědní za další průběh plnění. To umožnilo efektivnější kontrolu nad procesem výběru ekonomicky nejvhodnějšího dodavatele s ohledem na budoucí plnění zakázky. Nová směrnice v neposlední řadě nastavila přísná pravidla pro účast v hodnotících komisích, kde se v průběhu roku vystřídali všichni zastupitelé bez rozdílu příslušnosti k politické straně, koalici nebo opozici. Krom zastupitelů v komisích pravidelně zasedají členové Okresní hospodářské komory.
Změna procesu administrace
Veškeré zakázky města Jablonec nad Nisou jsou oznamovány na serveru www.verejnyportal.cz. Obecně se změnil proces administrace veřejných zakázek s důrazem na transparentnost a zvýšení možnosti kontroly ze stran dodavatelů, zastupitelů i občanů. Zastupitelé navíc dostávají každý týden podrobné informace o stavu veřejných zakázek a veškeré smlouvy, které město Jablonec nad Nisou uzavře, jsou v elektronické podobě ukládány do systému Ginis s příznakem veřejné tak, aby byly okamžitě k dispozici všem úředníkům, zastupitelům a na vyžádání i občanům města.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mestojablonec.cz