„V líbivém půlminutovém televizním spotu se však vyhýbá podstatné části pravdy, mlčí o rizicích a ukazuje jen potenciální pozitiva druhého pilíře. Dopouští se tak zavádějící reklamy, která klame lidi a vytváří falešnou iluzi, že si ve stáří člověk bude užívat bezstarostnou penzi,“ píše Kruliš.
Podle místopředsedy SPOZ reklama neříká, že druhý pilíř vede ke snížení důchodu z pilíře prvního. „A pak je tu jedno zásadní riziko - penzijní fondy totiž vůbec nemusejí zhodnotit vyvedená tři procenta natolik, že výnos překoná částku, o kterou účastník druhého pilíře přijde ve státním systému,“ upozorňuje Kruliš.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh