Podle Kruliše se však vláda v kampani na II. pilíř reformy „v líbivém půlminutovém televizním spotu vyhýbá podstatné části pravdy, mlčí o rizicích a ukazuje jen potenciální pozitiva druhého pilíře“. Podle místopředsedy SPOZ se tak dopouští zavádějící reklamy, která klame lidi a vytváří falešnou iluzi, že si ve stáří člověk bude užívat bezstarostnou penzi. "Odkládejte si na důchod třeba 500 korun měsíčně a stát vám přidá 750 korun, prostě jedenapůlkrát tolik,“ vyzývá prý v reklamě Jan Antonín Duchoslav v roli řidiče auta, který natankuje za pětistovku a brzy mu dojde benzín. Penzijní připojištění mu ale v reklamě přispěchá palivo doplnit. „Jak je to však ve skutečnosti? Rozhodně ne tak jednoduché a už vůbec ne tak růžové," píše do arény ParlamentnichListů.cz Kruliš.
Celé hodnocení ZDE
Jaká bude výše penze s využitím II. pilíře
Reklama podle něj už neříká, že vstup do druhého pilíře povede ke snížení základního důchodu z prvního pilíře. „Například u současného pětatřicátníka s hrubou měsíční mzdou 20 tisíc korun by měsíční důchod podle nyní platných pravidel klesl při využití druhého pilíře ze 7017 korun na 6294 korun."

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr