Nejrůznější studie opakovaně prokázaly, že 50 % cest ve městech je kratší než pět kilometrů. Na tuto vzdálenost je kolo obvykle rychlejší než automobil, jízda na něm je navíc zdravá a příjemná. Pro větší rozšíření jízdního kola je však třeba připravit cyklistům ve městech vhodné podmínky. "Podpora cyklodopravy nemůže být vnímána jako stavění nové infrastruktury pro pár nadšenců, které baví jezdit na kole. Je to jeden z nástrojů, jak řešit celkovou dopravní situaci v dnes již přeplněných městech," říká Jaroslav Martinek, národní cyklokoordinátor z Centra dopravního výzkumu.
V programu semináře také zazněly příspěvky tří měst, která podepsala Uherskohradišťskou chartu – Zlína, Uherského Hradiště a Otrokovic. Jejím podpisem se města zavázala ke konkrétním opatřením, která souvisejí s podporou cyklodopravy, v první řadě jde o zřízení místa místa yklokoordinátora. Ze Zlínského kraje se k dané myšlence připojila kromě výše uvedených měst také města Napajedla, Kunovice a Valašské Klobouky. "Jako jedni ze signatářů charty jsme se ujali čestné povinnosti pozvat kolegy z regionu. V Zlíně mohou vidět, že cyklistická doprava se dá dělat i ve městě s členitým terénem," řekl za hostitelské město zlínský městský cyklokoordinátor Martin Habuda.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Zlin.eu