Znovu Opencard. Přes sto milionů vydal Dvořák jen na její propagaci

04.02.2012 7:25 | Zprávy

Jen v letech 2007 a 2008, kdy už Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) řídil Martin Dvořák, bylo na zlepšení mediálního obrazu firmy vydáno 123 milionů korun. Před tím na totéž stačilo jen třiadvacet milionů. Tuto propagaci prováděly firmy napojené na ředitelovy známé. Tytéž firmy navíc spolupracují se společností Cokeville Assets sídlící na britských Panenských ostrovech, do které mířilo sedmnáct haléřů z každé koupené jízdenky.

Znovu Opencard. Přes sto milionů vydal Dvořák jen na její propagaci
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ve stanici metra

V letech 2007 a 2008 vydával pražský dopravní podnik (DPP) 123 milionů korun na to, aby u veřejnosti vylepšil svůj mediální obraz, mezi lety 2004 až 2006 na tutéž činnost stačilo třiadvacet milionů korun. Jak je to možné? Léta 2007 a 2008 jsou dobou, kdy se uváděl do praxe dnes již pověstný projekt Opencard, který se později vybarvil jako černá díra na peníze. Zprávu přináší sobotní Lidové noviny (LN).

Ojedinělá akce

V té době řídil společnost Martin Dvořák, o němž média v poslední době informují především v souvislosti s nákupy nemovitostí, které uskutečnila jeho matka. Navýšení peněz na mediální kampaň Dvořák obhajuje jako ojedinělou akci.  Je třeba dodat, že generálním ředitelem DPP se Dvořák stal v dubnu 2007.

„To bylo jen jednorázově, když se uváděla Opencard. To byla jediná doba, jinak byly výdaje stejné,“ tvrdí bývalý ředitel DPP.

Firmy, které se o vylepšení mediálního obrazu staraly, jsou napojeny na Dvořákovy známé Petra a Gabrielu Šecovi. Vítězné firmy přitom spojovala ještě další okolnost: uzavřely v té době konzultační a poradenské smlouvy s tajuplnou společností Cokeville Assets sídlící na britských Panenských ostrovech. Jde o tutéž firmu, do které mířilo sedmnáct haléřů z každé koupené jízdenky.

Sám Dvořák nepopírá, že by firmy napojené na manžele Ševcovi doporučoval, prý nejde o žádné malé neznámé firmy, a proto na svých doporučeních nevidí nic zvláštního. „Doporučoval jsem určitě spoustu firem. I je. Jestli to není střet zájmů? Nevím, jak na to reagovat. Nejsou to žádné garážové firmy. Odvedli dobrou práci,“ hájí se. Zakázky nejprve získala společnost Proximity Prague, vzápětí i firma Semma, Telia Call, Bitmedia a Westminster.

Prý nikdo nikoho do ničeho nenutil

Advokátní kancelář Šachta & Partners, která zastupuje Cokeville Assets, k případu uvádí, že všechny smlouvy byly uzavřeny dobrovolně, ke spolupráci s firmou Cokeville Assets nebyl nikdo nucen

„Tvrzení, že by vítězné firmy byly nuceny uzavírat smlouvy se společností Cokeville, je opravdu mimořádný nesmysl,“ ohrazuje se advokát David Michal z kanceláře. Jak v minulých dnech vyšlo najevo, Šachta a spol. zastupuje i karibskou firmu Mavex group, která půjčila miliony matce exředitele Dvořáka na nákup vily na Madeiře.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Vy jste teď sice pro zmrazení platů, ale co to řeší do budoucna?

Nemyslíte, že je třeba vyřešit vaše platy nějak komplexně, abyste brali přiměřeně se vším všudy? Ne že budete brát obří platy a ještě k domu dostávat obří náhrady. Vždyť to je výsměch všem a je jedno, že se teď snažíte problém oddálit, to není řešení. Nebo jak si to představujete za 5 let až by došl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká televize: Seriály Limity a Děcko, minisérie Dcera národa i tři komedie

19:25 Česká televize: Seriály Limity a Děcko, minisérie Dcera národa i tři komedie

Nové filmy, seriály, nevšední a atraktivní dokumenty i pokračování již zavedených a divácky oblíbený…