Čtyřkilometrový úsek dálnice rychlostní silnice R6 z Lubence do Bošova na Žatecku měl původně stát podle oficiálních údajů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) 980 milionů korun. O dva roky později se však cena vyšplhala o více než 600 milionů korun, což je sedmdesát procent.
Mluvčí ŘSD Martina Vápeníková odpovídala na dotaz Lidových novin,jak je to možné tři dny. Uspokojivou odpověď ale stejně nenašla.
„Původní náklady na stavbu byly projektantem odhadnuty na 980 milionů. To se ukázalo jako nedostatečné. Proto byly náklady dodatečně navýšeny o silniční objekty, která je již podkladem pro stavební povolení, se vyšplhala na 1413 milionů. V inzerátu k zahajovacímu výběrovému řízení byla z naší strany vytištěna původní nepřesná projektantská cena," odpověděla mluvčí.
Nárůst ceny kvůli mostům je blbost, tvrdí projektantka
Konečná cena bude však ještě o dvě stě tisíc vyšší. Výběrové řízení totiž vyhrála sdružení firem Eurovia, Geosan group a AZ sanace, jejichž tendr stál 1647 milionů korun.
Vysvětlení ŘSD, že v původní ceně chyběli silniční stavby, vyvrací projektantka Sudopu Hana Staňková. „U každé silniční stavby ty náklady postupně přibývají. To je normální. Nikdy to ale není o tom, že by tam chyběly silnice či mosty, to je nesmysl," uvedla.
Ona se domnívá, že cenu zvýšily rozsáhlé zemní práce. Byly tam prý nějaké problémy s nevhodnou zeminou.
Je to šílené, říká Paggio
Nárůst ceny o sedmdesát procent je mnohým nejasná. „Ten nárůst ceny se měl pohybovat v jednotkách procent. Toto je šílené. Do budoucna právě plánujeme, aby byly zakázky více průhledné. Aby bylo na první pohled zřejmé, co stavbu prodražilo, tvrdí dopravní expert Věcí veřejných Viktor Paggio.
Více: Mávejte na řidiče a oni vás nepřejedou, radí chodcům VV
Foto:dalnice.com
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mab