„Ministr Bárta nyní sestavuje tým dopravních odborníků z různých oblastí a spolu s nimi zreviduje celý bodový systém. Bude to trvat určitě v řádu měsíců. Než s tím vůbec někam půjdeme, chceme znát názory expertů i politiků," vysvětlil situaci pro server ParlamentníListy.cz ministrův mluvčí Karel Hanzelka.
Na tom, že by movitější řidiči měli platit vyšší pokuty, se ministr Bárta s premiérem Nečasem neshodl v nedělních Otázkách Václava Moravce. „Premiérovi vadí, že tento systém by zavedl jistou nerovnost lidí před právem a také, že by policie měla přístup k informacím o finančních poměrech řidičů," tlumočil pro naši redakci mluvčí vlády Martin Kupka.
Bárta už má munici
Jak ale zjistily ParlamentníListy.cz, Bárta může premiérovy vyvrátit jeho námitky už nyní: Progresivní pokuta - tedy peněžitý trest odvíjející se úměrně od výše platu - v Česku platí už roky a vztahuje se na desítky tisíc lidí. A při správním řízení by policie zřejmě do styku s informacemi o finančních poměrech hříšníka vůbec nepřišla.
Podle zákona o příslušnících bezpečnostních sborů mohou být policisté, hasiči a další příslušníci sborů sankcionování odebráním až čtvrtiny svého platu po dobu tří měsíců.
„Jak vidíte, změna žádnou nerovnost nezavádí. Ten systém už tady v jisté podobě funguje," komentoval pro ParlamentníListy.cz poslanec a expert Věcí veřejných na bezpečnost dopravy Stanislav Huml, který bude podle informací redakce zasedat v Bártově expertním týmu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Černý